Annons:
Etikettappar
Läst 6005 ggr
[VSK]
2013-10-07 16:45

Hålla koll på personer via GPS

Min chef har idag skaffat en Samsung Galaxy S4 Active (för jävla snygg lur btw) och skall skänka sin gamla S2 till dotter. Jag sa att det finns app som man kan hålla koll på hans barn, men mindes ej vilka.

Har ni nå tips om nån app som funkar väldigt bra för detta ändamål?

Annons:
Jonsson9
2013-10-07 19:58
#1

Kanske "Hitta min telefon". Verkar inte behöva GPS utan bestämmer position med hjälp av telemasterna. Jag har dock inte testat den själv och att läsa beskrivningen som automatiskt översatts till svenska är ju helt hopplöst. Hur tänker Google!? 😡

Men den har fått bra betyg iaf. 🙂

Vänlig hälsning, Martin

[VSK]
2013-10-07 19:59
#2

Ahh tack för tips… Jag ilar bums dit och kikar… Är det en bra app så har jag lunchen fixad 😃

ru4real
2013-10-09 15:28
#3

Om den enbart triangulerar mha basstationerna så är det ju inte speciellt exakt. Och nackdelen m en app som alltid ligger och rapporterar sin plats mha gps-data är ju att den antagligen kommer att ladda ur batteriet ganska snabbt.

Men översättningen på den sidan som #1 tipsar om gör nästan ont att läsa… Men appen funkar nog. Dock bör du ju informera dina barn om att du kan spåra dem, även om du som målsman antagligen får göra det, så kan man väl tycka att den personliga integriteten borde få vara med i det hela.

[Nathalie62]
2013-10-09 18:41
#4

Ett tips är ju nog att testa sig fram vilken man tycker är bäst, det finns ju en del att välja på och kolla gärna omdömen också.

[Nathalie62]
2013-10-09 18:46
#5

En app jag har hört gott om är den här.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsp.android.c

[VSK]
2013-10-09 21:27
#6

Tack för tips 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: