Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 3475 ggr
ettlitetalias
2013-09-17 22:42

Blir galen på min skärm!

Min Samsung Galaxy S2s skärm har börjat dumma sig, och jag börjar bli riktigt trött på den nu.

Skärmen är "seg" och registrerar inte fingertopparna längre. Spelar jag t.ex. patients så "tappar" jag korten när jag försöker dra dem till de olika högarna.

Dessutom så har skärmen börjat slå på sig själv i tid och otid. Ibland går det nästan en dag utan att den gör det, andra dagar så kan jag inte få av den alls utan att den slår på sekunden efter igen! Fruktansvärt irriterande då den lever sitt egna liv i handväskan… Just nu ligger den på vardagsrumsbordet med lysande skärm och drar batteri efter att jag försökt stänga av den i över 15 minuter.

Någon som har en lösning? 😡

Annons:
Calcifer
2013-09-17 22:45
#1

Har inte en samsung, men min mobil gjorde så också och betedde sig helt stört. Det var för att jag hade laddat ner nåt spel som gjorde den tokig. Tog bort det och har inte haft problemet sedan dess och det var över 6 månader sedan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

kissidor
2013-09-18 06:21
#2

när en telefon som tidigare skött sig börjar bråka så mycket är det alltid värt ett försök att göra en fabriksåterställning. det löser väldigt mycket skumma saker. hjälper det mot förmodan inte måste det vara nåt hårdvarufel, men testa en återställning först. efter att du noggrant backat upp allt du inte vill bli av med förstås 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ettlitetalias
2013-09-18 09:47
#3

Hmm, provade att avinstallera de senaste apparna jag laddat ner, och den har skött sig än så länge.. Men ibland så sköter den sig ju oavsett liksom och det tar nästan hela dagen innan den börjar dumma sig igen. Återkommer och låter er veta om det var så enkelt som att avinstallera lite skit!

[Nathalie62]
2013-09-18 12:54
#4

Då får vi hoppas det hjälper ettlitetalias annars tror jag en riktig återställning behövs men kom då ihåg att ta backup på allt du har först.

ettlitetalias
2013-09-20 19:28
#5

Suck, nej det fungerade inte! Den skötte sig i ett par dagar, men idag har den börjat envisas igen… Mycket bättre än förr dock, så jag tror jag låter den vara för tillfället. Vågar mig inte riktigt på en fabriksåterställning.. 😐

Upp till toppen
Annons: