Problemlösning

Filutdelning

2013-09-17 09:22 #0 av: VSK

Nån Linux-van människa som vet hur tusan man delar ut fil/mapp i Android till lokala nätverket?

Jag vill dela ut micro-SD till nätverket då jag behöver kopiera en massa, men jag fattar halvsju av hur man gör i det Android (Linux).

Finns det appar för det eller kan man göra det utan appar?

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-09-17 12:00 #1 av: ru4real

Denna kanske kan funka? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.funkyfresh.samba Dock varnas det för att den inte är helt tillförlitlig på android 4.0+. Har inte testat den själv dock. Eller denna https://play.google.com/store/apps/details?id=com.domobile.eshare

Men vad vill du göra? Flytta filer trån telefonen eller till telefonen? Vilken typ av filer? Vill du göra en backup eller ngt annat?

Anmäl
2013-09-17 12:21 #2 av: VSK

Tack för länk.

Det jag vill göra är att kunna kopiera filer från dator till mobil/platta via nätverket.

Filerna är mest filmklipp. Jag kan ju streama de men det är inget jag vill då det bara tar en massa onödig kräm från batteriet i uppspelsenheten.

Faktum är att i plattan så står enbart Wifi för 58% av batteriets urladdning vid enbart surf. Sen att kolla på film med Wifi på så lär man nog inte kunna se så mkt film som man önskar. 

Visst finns det laddkabel men då försvinner liksom en del av tjusningen.

Det är mest när jag blir liggandes pga smärtorna som jag önskar nyttja filmtittande.

Kan tillägga att när jag har USB-kabeln i platta till dator så hittar inte datorn plattan. Mobilen funkar det kanon med.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2013-09-17 12:26 #3 av: VSK

Efter dagens läkarbesök så skall jag testa eShare då det verkar uppfylla mina önskekrav. -återkommer.

Anmäl
2013-09-17 13:08 #4 av: [Nathalie62]

Kanske är detta något du kan prova

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.domobile.eshare&hl=sv

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2013-09-17 13:10 #5 av: VSK

Det är ju eShare som #1 tipsade om Lipar

Jag har iaf installerat appen och ser fram emot att få labba lite ikväll Skrattar

Anmäl
2013-09-17 13:36 #6 av: [Nathalie62]

#5, Oh förlåt, det missade jag Förskräckt

Anmäl
2013-09-17 13:49 #7 av: VSK

he he lugnt Glad

Anmäl
2013-09-17 19:43 #8 av: VSK

Jag får tillgång till plattan när jag kör med eShare, men den buggar för jag har valt att dela ut SD, men den delar ut root på telefonen istället. Nån som vet vad jag skall göra?

Anmäl
2013-09-17 20:04 #9 av: VSK

Den här fixade biffen Skrattar

Anmäl
2013-09-17 20:20 #10 av: [Nathalie62]

Ha ha, trevligt språk Skrattar

Anmäl
2013-09-17 21:06 #11 av: VSK

ha ha lite sport ska det vara Gapskrattar

Anmäl
2013-09-17 21:23 #12 av: [Nathalie62]

Eller hur! :rockon:

Anmäl
2013-09-23 20:16 #13 av: Jonsson9

Är det på kinesiska när man tankat ner den också? :P

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.