Annons:
Etikettlg
Läst 2373 ggr
cookies
9/13/13, 9:23 PM

Tangentbord och lockscreen

Hej igen! :)

(Min telefon är en LG Optimus L5 II med Android 4.1.2 tror jag)

Börjar med den ena frågan och den handlar om mitt tangentbord ;)

Min flickvän har en samsung galaxy ace med 2.3 android tror jag. Hon har när man ska skriva så när man tar fram 3e sidan av symboler så är det ett smily tangentbord. så knapparna ser ut ":-)" ":-(" "=-O" osv medan jag måste klicka *lista upp* "Insert smily" och sedan välja min. Kan jag få så dom även ligger på tangentbordet?

Nästa fråga jag har ang tangentbord är att när jag klickar på   :   så hoppar den tillbaka till närmaste bokstaven bakåt (i alla fall om det bara är ett mellanslag som man alltid har). Även symboler som * " hoppar även tillbaka. Kan man förhindra det? Inte hittat någon inställning för antingen smilysarna eller att den inte ska hoppa tillbaka… :(

Även en fråga till har jag. Man kan ju välja typ 5 olika lock screens när man ska låsa upp: 1 Ingen lock screen; 2 Swipe to unlock; 3 Pin; 4 Password; 5 Pattern.
Jag skulle vilja ha så att man först swipar cirkeln för att sedan få upp en pinkod. Går det att fixa på något sätt? :/

Tacksam för svar :)

Annons:
Jonsson9
9/13/13, 10:07 PM
#1

Du borde testa något annat tangentbord än stock. Tex Swiftkey eller Swype. 😃 Finns fler inställningar och fungerar bättre tycker iaf jag, men det är såklart en smaksak.

Ang. lockscreenen så har jag faktiskt ingen aning, jag har bara swipe to unlock.

Vänlig hälsning, Martin

cookies
9/16/13, 10:43 AM
#2

Får testa det :) Gillar inte swipe då den antingen låsees upp i fickan eller när man inte vill när man har den i handen :(

[Nathalie62]
9/16/13, 12:17 PM
#3

Ett tangentbord jag föredrar är smart keyboard, har själv pro versionen och har aldrig ångrat mitt val 😃

Upp till toppen
Annons: