Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 3040 ggr
[Exotiiica]
9/13/13, 12:29 PM

Samsung galaxy s4 vs iphone 5, iphone 4?

Hej! 

Ska köpa en Samsung Galaxy s4.

just nu hat jag en iphone 4, och min bror har iphone 5. min fråga är är s4 bättre än båda? Kan ni jämföra dem? vilken är bäst och varför?

Annons:
[Gladamarsvin]
9/13/13, 1:25 PM
#1

Har själv Samsung s3 och älskar Samsung så rekommenderar Samsung men alla tycker vi ju olika :)

ru4real
9/13/13, 2:21 PM
#2

Vad menar du med bättre? Svårt att svara pǻ, de är olika helt enkelt

Du kan "göra" mer saker med android, som apple/iPhone inte tillåter dig att göra (iaf inte enkelt) med deras telefoner. Du kan konfigurera de olika inställningarna till vansinne, du kan ändra bakgrunder och byta ikoner för appar, du kan automatisera din telefon att bete sig på ett visst sätt beroende på var du är eller tidpunkt (t ex vara ljudlös på natten, men ändå ringa viktiga nummer). Du kan skapa egna program i python, du kan köra andra rom's än de som telefonen kommer med som standard osv.

Svårt att ge bättre exempel än detta på ett kort sätt,  men ett par saker: 

  • Det är enklare att flytta information mellan olika appar, detta är inbyggt i grunden. Du kan t ex skicka en webblänk via epost, eller till en annan telefon, du kan skapa anteckningar som sedan lagras var du vill, skicka bilder osv.
  • Du kan t ex ställa in så att volymknappen styr bläddringen i ett program, zoomen i kameran i ett annat och ngt helt annat i ett tredje programm
[Nathalie62]
9/13/13, 2:51 PM
#3

Bättre och bättre, det är helt upp till var och en att själv få avgöra.

kissidor
9/13/13, 10:48 PM
#4

som ru4real är inne på, för att uttrycka det väldigt enkelt - du kan göra mer i android men det kräver också lite mer kunskap. vill du ha nåt som bara funkar utan att du behöver bry dig kan iPhone vara lämpligare men vill du kunna anpassa och ändra mer och är lite tekniskt lagd kan android vara din grej. i androids barndom var inte flytet allt för bra, men detta är åtgärdat för länge sen i androidvärstingarna både genom monsterhårdvara och mjukvaruoptimering. så numera är detta ingen skillnad utan det är som sagt en smaksak vad man föredrar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Exotiiica]
9/14/13, 2:50 PM
#5

Tack för era svar! Jag har bestämt mig, Jag ska ha en s4. kunde inte stå emot alla fördelar!:)

kissidor
9/15/13, 9:31 AM
#6

då önskar jag dig lycka till med att vänja dig vid ett nytt operativsystem exotiica 🙂! fråga bara om du får problem!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Exotiiica]
9/16/13, 8:35 PM
#7

6# Tack! :)

Upp till toppen
Annons: