Annons:
Etikettsamsung
Läst 4067 ggr
beem
2013-07-24 11:51

Bt ej aktiv

Jag surfar via bluetooth. Mobilen är modem till Surfplattan. Probblemet är att bt går ej slå på på plattan. Reglaget är inte aktivt. Övriga reglage som är aktiva ä mörkt grå men bt reglaget är ljusgrå. Vad har hänt. Hur gör jag nu. Samsung gt18190


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Jonsson9
2013-07-24 12:29
#1

Har du försökt att starta om plattan?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-07-24 14:10
#2

Vet inte vad som hänt men du kan väl iaf dela ut via Wi-Fi hotspot istället så länge?

Värd på Mobiltelefoner och Android

beem
2013-07-24 14:16
#3

#1 Jag skäms visste inte ens att man kan stänga av så. Jag trycker alltid bara snabbt på avstängningsnappen men ser nu att om man håller den intryckt en stund så kommer alt. " Stänga av". Nu fungerar det. Tack for hjälpen. #2 nu var vi där igen - jag vet inte hur man gör. Jag kan bara koppla via BT.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2013-07-24 15:24
#4

#2 jag ser att jag måste förklara mig mer. Jag surfar hemma via wifi och det fasta nätet. Nu sitter jag ute på en ö och surfar mobilt via telefonen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jonsson9
2013-07-24 16:12
#5

#3 Det är precis som en telefon som man kan slå av och på. 🙂 Vad bra att det fungerar!

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-07-24 21:44
#6

vad bra att det löste sig så enkelt 🙂! 

#4 nejdå, det hade du inte behövt förklara - jag fattade mycket väl hur det låg till 😉. det jag menade var att likaväl som du kan dela ut ditt internet via bt från telefonen så kan du också dela ut det genom wifi. det ligger under inställningar precis som din bt-delning men heter wifi hotspot.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2013-07-24 21:57
#7

#6 WiFi hotspot drar mer ström enligt många.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-07-24 22:03
#8

ja det har jag också hört Jonsson, men nu var det frågan om ett tillfälligt alternativ för den händelse bt skulle fortsatt krångla.

Värd på Mobiltelefoner och Android

beem
2013-07-24 22:15
#9

#8 Jag testade att  gå via WiFi när jag fick problem med BT men får då bara upp tillgängliga nätverk som jag måste ha en kod till. Förmodligen gör jag fel. Det skulle vara bra att kunna ifall BT bråkar fler gånger.😉


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jonsson9
2013-07-24 22:33
#10

Det är ganska likt sättet du ansluter via BT.

I telefonen när du går in på "Internetdelning och surfpunkt" finns det två alternativ: "Mobil Wi-Fi-surfpunkt" och "Konfigurera trådlös surfzon via Wi-Fi".

Välj först "Konfigurera…" så får du upp en ruta.
"Nätverks-SSID" = Vad ditt trådlösa nätverk ska heta
"Säkerhet" = Kan du sätta till WPA2 PSK
"Lösenord" = Vilket lösenord du vill använda på ditt nätverk

Sen trycker du spara och bockar i rutan "Mobil Wi-Fi-surfpunkt". Nu har du startat din "WiFi-hotspot".

Nu fattar du tag i surfplattan och letar efter det namnet som du döpte ditt nätverk till och ansluter med ditt lösenord. (Kolla så att din telefon är ansluten till 3G/4G)

Voilá, ready to SURF! 😉

Vänlig hälsning, Martin

beem
2013-07-24 22:47
#11

#10 Tack för en jättebra info. Jag trodde att jag i nätverksid skulle veta ett namn på ett nätverk - Telias …..eller vad jag nu trodde.😊

Ska kolla det när jag kommer ut till stugan igen. Jag är hemma nu och glömde mobilen i stugan.😡


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: