Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 4309 ggr
M A N I N A N
7/18/13, 8:32 AM

Svårt skriva anteckningar mm med galaxy note 2

Det är svårt att skriva med min samsung galaxy note 2. Den är så oprecis. När jag skriver fel och ska gå tillbaka och korrigera fel är det väldigt svårt att hitta rätt "hitta rätt". Likaså när jag vill markera avsnitt i texten. Problemet är att "handtagen" inte följer med. Ibland blir det bara ETT handtag som när man ska klistra in/kopiera och inte två som behövs för att markera text. Hur gör man för att det ska bli två handtag istf ETT? Ofta följer inte handtagen med. Jag har provat använda pennan för att vara säker på att träffa rätt med det funkar inte det heller. Jag hade samma problem med S2 lte. (men inte med iPhonen). Men det var nog ännu värre med S2lte. Jag behöver tips hur gå tillväga. Tacksam om nån vill ge råd.

Annons:
kissidor
7/18/13, 8:44 AM
#1

långtrycker du maninan? jag har aldrig tyckt att det är svårare att hitta rätt med markeringen på min note 2 eller min s4 än på iPaden, men jag svor eder över iPaden innan jag insåg att man ska trycka lite annorlunda i den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
7/18/13, 8:59 AM
#2

Jag har provat trycka på olika sätt men inte fått till någon gång. Men eftersom det inte lyckats på någon av de samsungar jag haft så måste jag ju behöva ändra på något, undrar bara vad. Som det är nu har kag gett upp skriva i samsungen o skriver allt i iPhonen o evernotar över till samsungen… Lite jobbigt bara men det funkar.

kissidor
7/18/13, 9:37 AM
#3

vad konstigt 🤔, när jag långtrycker får jag direkt det ordet jag tryckt på markerat och med handtag åt bägge hållen, i alla mina samsungar. och klickar jag lätt får jag istället en markör som jag lätt flyttar precis dit jag vill ha den. har aldrig nånsin upplevt minsta problem med det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
7/18/13, 11:04 AM
#4

Hejsan på er 🙂

Ska börja med att säga att jag har en iPhone 5 så du M A N I N A N inte tror att jag är android-älskare som ska köra över dig med att android är bäst i världen och att iPhone är skit! Näe, utan jag kommer vara neutral i det jag skriver nedan:

Jag läste er konversation tidigare idag och vid 10-tiden så åkte jag med en vän till en telebutik för han ville ha en ny telefon men inte alltför dyr och medan han tjötade och jag lyssnade med ena örat så passade jag på att prova Galaxy Note 2 och just om det problem som du har M A N I N A N. 

Jag upplevde inte alls det problem som du beskriver. Allt flöt på förvånansvärt bra och att markera var inte heller så svårt så jag tror det handlar om 'trycket' med fingret eller så är synkroniseringen med touchscreen inte som det ska i din telefon. Kan man synka det på något sätt? Jag vet inte om det går. Kanske krävs det en ominstallation? Det får kissidor svara på 😉

Något galet måste det ju vara. Kan du åka till en butik och prova en annan Galaxy Note 2 för att se om den beter sig på samma sätt som du upplever med din egen telefon? Det är något som inte stämmer i alla fall.

[Jens]
7/18/13, 1:01 PM
#5

btw. min kompis köpte sig en LG Optimus L5 och det verkar som han är nöjd. 🙂

kissidor
7/18/13, 4:36 PM
#6

tack för ett sakligt inlägg Jens 😉. eftersom TS upplevde samma problem med sin s2 lte så borde det inte vara nån defekt på just hennes note 2 🤔, utan snarare i såfall att hon inte riktigt fått till rätta knixen än trots allt. men för att utreda den saken också - maninan, har du upplevt några problem med touchen annars på din note 2?  att den svarar dåligt eller så? det ska en note 2 i alla fall inte göra, den ska vara mycket responsiv och följsam. s2 lte dock vet jag inget om, den har jag aldrig haft, men en vanlig s2 hade jag och den var ju helt ok för sin tid i alla fall. min mötte sin ömkliga död i toaletten så jag vet dock inte hur jag skulle ha upplevt den nu. hursomhelst hade jag inga problem att markera i den heller vad jag minns.

men som sagt, lätt klick för att få en markör som du kan flytta runt och ett lite bestämt "långtryck" för att få två markeringshandtag, markeringen hamnar då till att börja med på det ordet du tryckt på - dvs samma resultat som vid dubbelklick i iPhone.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
7/18/13, 4:44 PM
#7

#5, oj det var en väldigt plånboksvänlig telefon han fick tag i ser jag, en tusenlapp bara🙂. vet inget om just den, men LG brukar ge bra valuta för pengarna. tur att det finns en telefon för alla i alla fall 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
7/18/13, 5:05 PM
#8

#7 Ja han hade inte råd med mer pengar och jag tipsade honom om denna telefon. Man får verkligen mycket för pengarna tyckte jag. :)

bamse6311
7/19/13, 7:10 AM
#9

JensW och kissidor.

Egentligen så finns det väl inga bra eller dåliga lurar som jag ser det.

Däremot så kan det ju finnas olika behov för att inte tala om hur mycket pengar man vill lägga ner på en viss produkt och det gäller vad vi än köper, kläder, bil, telefon osv.

Alla så har vi ju olika behov och krav vad det än gäller för produkter.

Sedan så finns det ju även ett antal sådana där "konstiga" HTC-nördar som mig och mina barn, vet att vi är i minoritet men det har vi liksom lärt os att leva med, hahaha.

Gladaste hälsningar,
Bertil

M A N I N A N
7/19/13, 7:12 AM
#10

JensW och Kissidor, jag tror inte att det är fel på noten utan snarare att jag är klantig som inte får till skrivandet. Får väl försöka göra på annat sätt när jag skriver helt enkelt. Är så van vid iPhone så har väl bara inte vant mig vid samsung än (efter 1,5 år…) och eftersom jag har kvar iPhonen så är det så lätt att fortsätta skriva med den och bara flytta över till samsungen. Snällt av dig J att kolla när du var i telebutiken😃 Och K, jag tror jag dör av skratt 😂 "Mötte sin ömkliga död i toaletten" Kul formulering som gav mig ett roligt uppvaknande denna fredagmorgon

kissidor
7/19/13, 7:22 AM
#11

glad att kunna stå till tjänst med en bra start på dagen maninan 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
7/31/13, 7:00 AM
#12

Hej! Vill bara berätta att det efter att ha läst era inlägg nu går utmärkt att skriva i Samsungen😄 Jag vet inte vad jag gjorde fel men nu funkar det iaf 😄

[Jens]
7/31/13, 7:07 AM
#13

Så bra att det löste sig för när det inte funkar som man vill så blir det verkligen frustrerande! :)

Annons:
kissidor
7/31/13, 8:57 AM
#14

skönt att höra att du fick till det 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: