Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 41464 ggr
linnepool75@hotmail.com
7/13/13, 5:12 PM

Problem att föra över bilder till datorn

Jag har problem att lägga in bilderna jag tagit med min mobil i datorn

sätter in sladd i usbn med går inte ändå

ingen symbol dyker upp på  min skärm

vad ska man göra tro

häslningar Ewy

har en samsung android Galaxy

Annons:
Jonsson9
7/13/13, 9:22 PM
#1

Finns inte telefonen i "Den här datorn" heller?

Vänlig hälsning, Martin

[VSK]
7/14/13, 2:34 AM
#2

prova starta om datorn med telefonen ikopplad.

kissidor
7/14/13, 7:19 AM
#3

det är ganska vanligt att usb-kablar blir dåliga med tiden, prova med en annan kabel. prova även en annan usb-port på datorn. skulle datorn fortfarande inte hitta telefonen så testa med en annan telefon på samma port och kabel så du har helt utrett att det inte är nåt fel där utan att det ligger hos din telefon. 

hur länge har du haft den? micro usb-porten på telefonen kan också bli sliten och glapp efter mycket användning.

och som en alternativ lösning på ditt problem: hur många bilder är det du behöver lägga över? om det inte är helt galet många som du samlat på dig under lång tid kan du ju förutsatt att du har wifi använda dig av dropbox, en app som du laddar ner och registrerar ett konto för och sen kan du ladda upp dina bilder till "molnet" och ladda ner dem därifrån till datorn eller vilken annan enhet som helst.

Värd på Mobiltelefoner och Android

strong.ale
7/17/13, 9:47 PM
#4

Gå in på instälningar och sen in på Anslutning till Pc eller något liknade då kan du kanske välja ifall det ska vara diskenhet eller ladda eller m.m så är det för mig :)

Jonsson9
7/17/13, 9:53 PM
#5

#4 Kan du specificera exakt hur du hittar till de inställningarna?

Vänlig hälsning, Martin

strong.ale
7/17/13, 9:57 PM
#6

Vad har du för telefon

Annons:
strong.ale
7/17/13, 9:59 PM
#7

Jag går bara in på inställningar och sen står det lilte längre ner jag går inte in på någon speciel inställning

Jonsson9
7/17/13, 10:33 PM
#8

#6 Sony Xperia S

Vänlig hälsning, Martin

strong.ale
7/17/13, 11:14 PM
#9

ok  såhär tror jag att det går

meny --> inställningar ---> anslutning till pc ---> strandadanslutning

                                   eller säkerhet

Men tror på det första :)

kissidor
7/18/13, 9:20 AM
#10

strong Ale sådär ser det definitivt inte ut på min telefon så det är nog väldigt olika. när jag pluggar in usb-kabeln för första gången så hämtar den drivrutinerna själv och därefter dyker den automatiskt upp som en enhet på datorn direkt jag sätter i kabeln och så har det varit på de telefoner jag haft de senaste 2-3 åren i alla fall. men vad TS har för telefon vet vi ju inte, samsung galaxy skriver hon men det säger ju inte mycket, det finns ju drivor av galaxy-modeller. vilken telefon har du själv?

hursomhelst så slår det mig när jag läser ditt svar att du tolkat situationen annorlunda än jag gjorde och egentligen vet vi inte vilket det är. jag tänkte att det hade funkat förut men nu plötsligt inte, och du har ju tolkat det som att det är första gången TS försöker göra det med den telefonen. så vilket är det ewy 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

strong.ale
7/18/13, 1:08 PM
#11

Jag har en HTC wildfier S och så är det med alla Htc jag vet…

Upp till toppen
Annons: