Annons:
Etikettroot-custom-roms-utveckling
Läst 4703 ggr
Rasken90
7/2/13, 7:49 PM

Testat olika custom roms under ett tag!

Hej!

Som nu titeln säger så har jag under ett tag testat lite olika custom roms! Har alltså en i9300 (Samsung Galaxy s3)

Foxhound Rising 2.0 (Funkade någorlunda, några fåtal crasher men annars väldigt bra batteritid)

Foxhound Rising 2.4 (Antagligen ett väldigt felsteg hos utvecklaren, då romen ständigt crashade vid uppstart)

Foxhound Rising 2.5(SKALL TESTAS! Har höga förväntningar på denna rom! Får grundligt gå igenom den under kvällen så den är fit for fight tills Metaltown går av stapeln imorgon..)

JellyBam V 7.6.2 i9300 Stable (Otroligt bra batteritid och många olika funktioner! Rekommenderas, finns säkert nyare versioner!)

PardusHDROM S4 ED (Liknar s4ans utseende, har någorlunda bra batteritid, känns som att den slukar batteri nu på sistonde, kan ha med en ny app jag installerade men men..Annars så är den väldigt likt stock rom) (Kan även tillägga att efter installationen av denna appen så crashar telefonen jämt vid anslutning till datorn via usb, irriterande nackdel..Men jag föröver en ny custom rom "FoxHound Rising 2.5" via bluetooth..Nackdelen är att det tar lite längre tid än vanligt :-) )

Vad för olika custom roms har ni använt er av och vilka tycker ni har varit bäst? Hur är batteritiden osv :-)

Annons:
Snurpan79
7/2/13, 11:57 PM
#1

Jag har nog flashat det mesta som finns att få tag i ROM-väg till min HOX innan jag hittade ViperX och den rekommenderar jag verkligen 

Det som gör ViperX utmärkt i mitt tycke är dels den stora mängden tweaks och teman som finns direkt i ROMen. I övrigt tycker jag att ROMen är snabb, hyfsat batterisnål lite beroende på vilka tweaks du väljer att använda dig av, bra support, OTA-uppdateringar och många andra saker. 

ROMen har en egen HUB där du hittar Ikonpaket, Sense Teman, Teman för statusbaren, tangentbordsteman, Logos till statusbaren, operatörslogos, bakgrunder, Fonts och Addons. Allt detta är guld för mig då jag byter tema nästan varje dag och nu slipper jag byta ROM varje gång. 

Rekommenderar verkligen ROMen till alla HOX-användare. Vet att teamet tillverkar ROMar för andra lurar också men jag har inte super koll på vilka.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
7/3/13, 7:02 AM
#2

när det gäller mina samsungar håller jag mig till stock-baserade roms för det är trots allt lite smarta funktioner jag inte vill bli av med. dessutom är utbudet till dem måttligt, då jag har 4G-modellerna av både s3 (dotterns) och note 2, samt s4 och den har det ju inte hunnit komma så mycket till ännu. i den och i sgn2:an kör jag faktiskt stock än så länge men rootad.

men min och dotterns gamla kära galaxy nexusar, dem rommade vi loss med 😃. provade lite olika men fastnade till slut för den galet anpassningsbara JB sourcery. kan nästan fälla en liten vemodig tår över utbudet och enkelheten som var med dem vad gällde allt vad root och custom rom hette. men tyvärr började de kännas lite trötta med avseende på RAM-minnet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Rasken90
7/3/13, 11:31 AM
#3

Hittills funkar det bra med foxhound 2.5 , laddade telefonen över natten. Efter jag laddade den så hade jag Wifi påslagen,facebook,musikspelaren och sen fick jag ett samtal från min fästmö..30minuters telefon samtal och jag ser att batteriet bara har gått ner ca 4% Det tycker jag är helt okej!

Ram minnet på sg3 är det absolut ingenting fel på för mig iallafall :-)

470mb/833mb :-)

nej nu blir det att packa inför festivalen :-)
ha de bra!

kissidor
7/3/13, 12:19 PM
#4

jag är en oförbätterlig hårdmultitaskare, så jag behöver 2GB 😃. men med gnexen var det dessutom tyvärr så att systemet tog ovanligt mycket av det, det fanns bara 694MB kvar till användaren Ledsen. dock en mycket trevlig telefon annars som jag tyckte jättemycket om Glad.

ah, det låter kul - ha det så bra och var rädd om telefonen så den inte ramlar i en lerpöl eller så 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
7/4/13, 7:57 PM
#5

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
7/9/13, 8:13 AM
#6

har du känt på en sån där "platt-tv" jonsson? sgn2 är mycket svår att inte älska, det kan jag säga 😉. hade jag haft större labbar hade jag aldrig ens sett åt nåt annat än nästa "platt-tv". fast 2GB RAM räcker faktiskt än så länge, så de får väl komma med nåt annat nytt också för att man ska bli riktigt frestad 😛

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
7/9/13, 7:41 PM
#7

Ja, jag tycker den än för stor. Men kul att du tycker om den! 😃

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: