Annons:
Etikettsamsung
Läst 7960 ggr
[SarahOhrn]
6/13/13, 9:10 PM

Dålig kamera

Herregud vad värdelös kameran på SGS4 är!! Trodde den skulle va bättre än på min iphone 4s men verkligen inte! Suddig och stabiliserar ingenting. ..

Annons:
kissidor
6/13/13, 9:44 PM
#1

inte för att jag vet som just inte fotograferar själv, men det låter ju onekligen konstigt med tanke på recensionerna den fått. du får väl googla lite och se om det finns några inställningar man bör göra eller så

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
6/14/13, 12:13 AM
#2

Tror också att du kanske skulle läsa lite och kolla inställningarna för kameran.

Kan också rekommendera tre olika väldigt bra appar för bildbehandling.
Pixlr Express samt Fotor och Snapseed

Själv så använder jag mest Pixlr Express som har en otrolig mängd olika funktioner för bildbehandling i mobilen.

HÄR lite om vad mobil.se skriver om den.

Bästa hälsningar,
Bertil

[VSK]
6/15/13, 5:04 AM
#3

#0

Värdelös?

Min är hur bra som helst.

Varför är den värdelös och i vilka tillfällen? Visa gärna exempel.

[SarahOhrn]
6/15/13, 8:28 AM
#4

Jag har visserligen inte kollat på datorn på bilderna än ska göra det också! Men i mobilen ser dom inte spec bra ut, men kan ju va för jag är van vid iPhones skärm som är lite skarpare. 

Tar stabilisatorn på men ändå tycker jag bara man rör sig minsta lilla blir dom suddiga

bamse6311
6/15/13, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det finns ju en tråd på sajten Foto här på iFokus där det finns en tråd med mobilbilder.

Några av de bilderna är tagna med den SGS4 och de är jäkligt bra bilder.

http://foto.ifokus.se/discussions/5198f99b8e0e743460004c86-mobilbilder?discussions-1

Bästa hälsningar,
Bertil

Bifogad bil tog jag med en HTC Sensation som har betydligt sämre kamera än din SGS4

LosGinos
6/18/13, 7:02 PM
#6

Min kamera är hur jäkla klockren som helst. Fungerar sjuktligt bra.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Annons:
[SarahOhrn]
6/18/13, 7:14 PM
#7

Den blev lite bättre med stabilisatorn aktiverad men tycker ändå det blir lätt suddigt om man rör mobilen liiite. Men däremot blir det ju jäkligt skarpa bilder och videon är grym

kissidor
6/18/13, 7:42 PM
#8

ja utan stabilisatorn påslagen är det ingen höjdare, så mycket märker till och med ett fotograferingsstolpskott som jag 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jamie+Engla
6/23/13, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Älskar kameran på S4! Tar otroliga bilder snabbt o smidigt. Lägger ut en bild på vår skog. (Bilden är tagen från häst o vagn där jag fotat bakom mig i trav) och denna bild är inte redigerad alls!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

bamse6311
6/23/13, 11:08 AM
#10

@#8 kissidor

Kan man inte få den någon eller några bilder hur ett "fotograferingsstolpskott" tar dem *skrattar*.

Skulle varit väldigt kul att se *ler*.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Jens]
6/23/13, 12:20 PM
#11

#9

Kanonfin bild men synd att bilden blev liggande. Kan du ändra på det tro?

bamse6311
6/23/13, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

@#11 JensW

Ändrade här på hennes/deras bild så att den blev rättvänd.

Krävdes bara "ett" litet klicktryck men så enkelt är det ju i Win och troligtvis så är det lika enkelt i Linux vilken distribution man än har.

Hur det funkar i OS X har jag ingen som helst aning om, men i Win så krävs det som  sagt bara ett enkelt knapptryck så här kommer bilden du bad om.

Bästa hälsningar,
Bertil

Btw JensW så skriv inte och berätta att du själv visste hur man gör sådant och hur enkelt det är.

I så fall hade du ju inte behövt kommentera #9 och be henne att ändra på bilden, eller hur?

Här är den i vilket fall som helst och då rättvänd.

Bästa hälsningar,
Bertil

Jamie+Engla
6/23/13, 1:08 PM
#13

Tackar Bertil! #11 Tack, den är tagen när hästen springer så de va inte så lätt :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
[Jens]
6/23/13, 1:08 PM
#14

#12 Tack så mycket för bilden. #13 Återigen säger jag att det är en kanonfin bild, gillar det höga gräset och man kan nästan räkna alla strån. :) När jag undrade om du kunde lägga upp den korrekt var inte av elakhet (som Bertil tror) utan jag var helt enkelt nyfiken :)

Jamie+Engla
6/23/13, 1:10 PM
#15

#14 jag tog inte illa upp ;) Älskar min S4 !

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

bamse6311
6/23/13, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Älskar den här bilden och älskar dem mest antagligen för att det är min son på den.

Älskar min som bara en Pappa kan göra.

Bilden i sig själv rent fotografiskt är ju skitdålig.

Däremot så älskar jag min son över alla höjder även om så sagt var bilden i sig själv är skitdålig.
Det är sådant som kallas LOVE mellan en Pappa och Son.

Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
6/23/13, 10:33 PM
#17

Vi håller oss till ämnet även i denna tråd!

#16 Passar kanske bättre in i relationer.ifokus.se?

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: