Annons:
Etikettsamsung
Läst 24294 ggr
[SarahOhrn]
6/13/13, 5:52 AM

Varför får jag sms som mail?!

Sen jag skaffade min SGS4 får jag smsen i mailinkorgen. Sjuuuukt irriterande! Hittar inte var jag tar bort det….

Annons:
kissidor
6/13/13, 6:24 AM
#1

har du synkat ett exchangekonto? för när man lägger in ett sånt konto så finns det när man väljer vad som ska synkas en möjlighet att synka sms också, och jag har för mig att den är vald som standard så det är lätt hänt att råka låta det stå kvar. då hamnar de i mailkorgen och jag tror det är det som har hänt dig. gå i såfall in på inställningar/konton/exchangekontot/allmänna inställningar/kontots namn/fler inställningar (puh!) och bocka bort "synka sms"

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SarahOhrn]
6/13/13, 6:43 AM
#2

Hm vet inte jag har lagt till googlekontot bara men ska kika på de tack =) Irriterande som fan att få mailinkorgen full i sms haha

kissidor
6/13/13, 6:52 AM
#3

bara google-kontot 🤔 - jamen du hade ju en massa mailkonton 🤔??? har du bara lagt till dem direkt i mailappen alltså? ja så har ju jag aldrig gjort eftersom jag bara använder den till jobbmailen, och det exchangekontot la jag in under inställningar/konton. 

men ok, gå in på samma sekvens i mailappen istället då och kolla där. en fråga dock - när du lagt till kontona direkt i mailappen, får du ändå synkning av dina kontakter och kalendrar som hör till de kontona också? för det vill du väl ha? 

kan du kolla under inställningar/konton också, om det inte är så att de andra kontona också visas där fast det inte var där du la in dem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SarahOhrn]
6/13/13, 7:36 AM
#4

Ja jo hotmail och google mail har jag inlagda! :) Är det hotmailen som spökar då kanske. 

Haha jag vet ingenting fattar fan inget av det här! Jag brukar va teknisk men WTF! Android…..

[SarahOhrn]
6/13/13, 8:11 AM
#5

Finns inget under konton som heter exchangekonton dock

kissidor
6/13/13, 11:14 AM
#6

Ok, det var det kontot som gjorde så för mig en gång när jag missat bocka ur den där rutan, men det kanske finns nåt sånt på andra konton också - jag har definitivt inga sms i mailkorgen på min sgs4 iaf :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
6/13/13, 12:03 PM
#7

#5 och #6
exchangekonton finns väl på alla androidlurar oavsett varumärket eller har ja fel där?

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
6/13/13, 1:04 PM
#8

mja du har nog missförstått Bertil, möjligheten att lägga in exchange-konton finns men sen behöver man ju inte göra det om man inte har ett sånt konto som man vill ha tillgång till i luren 🙂.

jag har ändå svårt att tro att ditt bekymmer inte på nåt sätt har med detta att göra Sarah. men tyvärr kommer jag inte på vilken inställning det kan vara du har råkat få så det blir sådär 🤔. har du hittat nån annan mailapp du vill testa än? kanske det löser sig när du tar bort kontona från den inbyggda appen och lägger in dem i den nya? se till att du är noga som sjutton och lusläser innan du trycker ok på nåt när du ska konfigurera den nya appen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SarahOhrn]
6/13/13, 4:30 PM
#9

Det försvann när jag bytte till en annan app

kissidor
6/13/13, 4:54 PM
#10

vad bra 🙂! jag hoppades resp misstänkte det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
6/13/13, 5:16 PM
#11

#9 Vilken app bytte du till?

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: