Annons:
Etikettappar
Läst 4032 ggr
[SarahOhrn]
6/12/13, 7:08 PM

Friendcaster? Facebook?

Jag förstår inte riktigt skillnaden på Friendcaster och Facebook-appen?

Annons:
kissidor
6/12/13, 8:22 PM
#1

tja jag vet inte, jag facebookar så lite att jag bryr mig inte ens om att ha den appen, jag går in på webben i såfall. men jag har hört många klaga på facebooks egen app att den inte är bra, och friendcaster säger ju själva i beskrivningen att deras app gör facebookupplevelsen till det den borde vara. du får väl ladda ner och testa 🙂. fast kanske inte just nu, det verkar av recensionerna som att den senaste uppdateringen inte blev så bra. dessutom ser jag att det klagas en del på reklamen i gratisversionen. virusvarningar och sexannonser, hmm 🤢

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SarahOhrn]
6/13/13, 5:50 AM
#2

Ja jag har båda fattade bara inte vad Friendcaster är för nåt om jag missat nåt haha, men jag är ju van med Apple som är låst till allt och enbart har FACEBOOK-appen ;) Gillade Friendcaster mer också på dom flesta sätt dock har Facebook-appen vissa saker Friendcaster saknar. Har båda men får kika runt lite =)

Är det så? Inte märkt nåt än. Men har iaf lagt till virusprogram. En anledning att jag älskar Apple - ALDRIG nå virus.

bamse6311
6/13/13, 6:09 AM
#3

Själv så har jag den vanliga Facebookappen om jag tycker funkar bra och jag facebookar varje dag både via datorn och luren.

Bra att du lagt till ett virusprogram men det är nog ganska sällsynt med virus i luren/android.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
6/13/13, 6:11 AM
#4

det finns ju säkerhetshål i iOS också, det är ju tex dessa de utnyttjar när de totar ihop en möjlighet till jailbreak. jag har heller aldrig hört nån som har fått virus i android, bara läst i tidningarna om att det är teoretiskt möjligt. men när det nu finns virusskydd så varför inte ha ett 🙂. 

jo det är ju en av de mest betydande skillnaden mellan systemen att du i android kan välja själv vilken app som ska hantera det ena och det andra som standard. jag blev faktiskt ganska chockad när det gick upp för mig att jag inte kunde byta standardapplikation för till exempel tangentbord och webb i iPaden. var verkligen på vippen att klampa tillbaks till butiken med den ett tag där 😃. men airplay är så behändigt, och det var ett par för familjen väsentliga underhållningsappar som inte fanns för android, och rätt vad det var hade jag lärt mig skriva toksnabbt med pekfingrarna. men jag retar mig fortfarande på det och jag skulle aldrig kunna acceptera att ha det så i telefonen 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SarahOhrn]
6/13/13, 6:49 AM
#5

#4 Precis! Tror det är sällan man får i telefoner över huvud taget men ja lika bra som sagt. 

Och även om det finns hål så när man tnäker datorer så fick jag 7000 virus på min PC medans jag aldrig haft ett virusprogram på Mac och aldrig fått ett virus. Love it! ;) Men i telefonen spelar det nog mindre roll ja. 

Haha ja jag ÄR ju en Apple-nörd men ska lära mig detta! ;) Har ju dock min iPad kvar och älskar min Macbook och Apple tv, dom ryker aldrig! ;) Telefonen - dit kan jag sträcka mig.

Jonsson9
6/13/13, 9:44 AM
#6

#5 "Har ju dock min iPad kvar och älskar min Macbook och Apple tv, dom ryker aldrig! ;) Telefonen - dit kan jag sträcka mig."

Vänta du bara 😉😃

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
[SarahOhrn]
6/13/13, 11:31 AM
#7

#5 Komemr aldrig hända! :P Älskar hur dom synkar, Samsung har inget som Apple tv (nej köper ingen smart tv när jag har en ny tv haha) och min PC jag hade höll jag på att slå sönder 100 ggr om, aldrig hänt med min Macbook! Skulle va iPaden då men jag tvivlar…

Jonsson9
6/13/13, 6:32 PM
#8

En Android-sticka till tvn?

Vänlig hälsning, Martin

[SarahOhrn]
6/13/13, 7:18 PM
#9

#8 Vet inte vad den skulle göra bättre än Apple tvn dock :)

Jonsson9
6/13/13, 10:13 PM
#10

#9 Hehe 😃

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: