Annons:
Etikettsamsung
Läst 7112 ggr
Marinas Mix
6/11/13, 9:24 PM

Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Följde med mig hem från butiken igår. Är det någon annan som har en sådan och kan ge mig lite tips och råd om hur man gör olika saker med den.
Jag vill ju ha samma innehåll i surfplattan som på datorn. Hur får jag ihop det?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
kissidor
6/11/13, 10:08 PM
#1

grattis till din surfplatta marina 🙂, nu har du mycket roligt som väntar!

men vad är det för typ av innehåll du tänker på? är det musik och bilder, eller programvara, eller bara webbläsarbokmärken eller vad är det du är ute efter? har du en androidtelefon förresten?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
6/12/13, 12:10 PM
#2

Vill ha tillgång till mina mailkonton, officepaketet, mina bokmärken och firefox, bland annat.

Ingen androidtelefon, än, det blir nog när jag måste byta ut den jag har nu

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
6/12/13, 1:02 PM
#3

okido, jag frågade för att jag ville veta om du var bekant med android alls - men då tar vi det ganska grundläggande då Glad.

dina mailkonton lägger du till under inställningar/konton så får du det intervall och den information du väljer synkad där. sen laddar du ner någon app för vart och ett av dina mailkonton (en del appar hanterar flera olika konton), men säg vilka det gäller så får vi försöka rekommendera de bästa apparna.

officepaketet finns inte för vare sig android eller iOS och det tror jag beror på att microsoft inte släpper det - då får man köpa en windows8-platta om man prompt vill ha det. däremot finns det ju appar som klarar att öppna officefiler och använda dem. själv använder jag denna

jag använder chrome både i datorn och i mina androidenheter och är inloggad med mitt google-konto på alla ställena - på så vis synkas både mina bokmärken och mina flikar. det torde vara likadant för firefox, så ladda ner firefox som webläsare i din platta också så blir det säkert bra 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
6/12/13, 1:38 PM
#4

Satt och kollade på firefox och på något sätt ska man kunna synca alla sina apparater.

Kan jag bara föra över från datorn till plattan med hjälp av USB-kabeln?

Förstår mig inte riktigt på det där med appar heller😊

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Marinas Mix
6/12/13, 2:04 PM
#5

Äsch, nu tar latmasken över. Sticker ner till Teliabutiken och ber dem om hjälp.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
6/12/13, 2:11 PM
#6

ja du kan föra över filer på det sättet, då är det helt enkelt så att plattan visas som en enhet i utforskaren, som en usb-enhet eller vad som helst - och då kan du flytta och kopiera filer som vanligt. däremot kan du ju inte överföra programvara eller bokmärken på det viset, men det är å andra sidan mycket enklare än så. när du laddat ner firefox i plattan också så får du gå in på dess inställningar och leta upp synkning. kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så då jag inte har firefox själv och vet hur det ser ut i den, men i chrome räcker det med att jag är inloggad med mitt google-konto i alla mina enheter så sköter resten sig helt och hållet själv.

appar måste du lära dig förstå dig på 🙂. det är ju inte mycket vits med en surfplatta utan appar, precis som det inte är mycket vits med en dator utan progam - eller hur 😉?

har du skapat ett google-konto i surfplattan än? det måste du göra först annars. sen ska du gå in antingen i playstore i plattan och söka på firefox, eller så går du in i playstoredatorn om du tycker det känns enklare att söka där. logga in där också med ditt google-konto så visas de androidenheter du har. du kan installera de appar du väljer direkt från datorn, de skickas då trådlöst till plattan.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
6/12/13, 2:12 PM
#7

jaså ojdå, stack du till teliabutiken nu när jag just hade skrivit färdigt 😮😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
6/12/13, 7:39 PM
#8

googlekonto skapat, men bara det tog en hiskelans tid.

Ja det där han sa i Teliabutiken hade jag ALDRIG kunnat lista ut. Nu är i alla fall alla e-postadresserna på plats.
Jo jag hittade till App-store också och hittade gratis appar, i morgon bitti, ska jag se om jag kan synca ihop allt.

Du ska se kissidor att snart har Flis och jag klurat ut resten😃

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
6/12/13, 7:58 PM
#9

ja jag förutsätter att flis får låna plattan (eller förresten är det kanske du som får låna 😃). bildbevis när flis surfar emotses 😉.

bra att du kunde få hjälp att komma igång, det kan vara lite svårt att förklara tillräckligt bra såhär i skrift för en fullständig nybörjare, men nu när ni är på g blir det ju lättare för dig att fråga så vi förstår och för oss att svara så du förstår 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
6/12/13, 8:46 PM
#10

var något knepigt med att välja server för teliadresserna. På datorn väljer man ju pop, men på plattan ska mån visst välja lmap. nåväl adresserna fungerar nu och jag testar nu plattan i andra änden av lägenheten, så långt ifrån den stationära och gatewayen jag kan komma och det fungerar. var roligt i app-storen när jag hittade en massa appar som kan vara användbara;) saknar dock de där gosiga smileysarna

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
6/12/13, 8:49 PM
#11

ja som sagt, du kommer att få roligt med din nya gadget, inte tu tal om det 🙂!

vilka smileys är det du saknar, de härinne på iFokus eller? det finns det i såfall en lösning på.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
6/12/13, 9:01 PM
#12

hur får du in smileys.? ser ju att du har en. nä nu får vi bryta för kvällen.Ååterkommer med fler frågor i morgon.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
6/13/13, 6:56 AM
#13

när du är inne i webbläsaren trycker du på menyknappen, bläddrar ner till och kryssar i "skrivbordsvy", då får du fram hela formateringsfältet 🙂. 

obs! dock att det har sina sidor, har du inte betalat för annonsfritt eller använder någon annonsblockerare så kommer annonserna att krypa in över inlägget och vara jättemycket i vägen om du zoomar medan du skriver. även de banners som ligger till vänster kan stöka, men det är annonserna som är riktigt jobbiga 😈. det är endast för att jag har tagit bort dem som jag orkar köra skrivbordsvy

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Marinas Mix
6/14/13, 10:01 AM
#14

Nu börjar vi komma överens, men jag förstår ändå inte det här med syncningen. Nåväl får jag bara klura ett tag till eller någon kommer med en ledtråd, så ska det nog lösa sig det med🙂

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
6/14/13, 10:31 AM
#15

tja jag kör ju inte firefox själv som sagt, men har du laddat ner firefox till plattan och sedan följt denna guide eller nåt liknande?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
6/14/13, 10:37 AM
#16

Ja det är någonstans där det blir fel. Ska kolla en gång till.
Jag har en Firefox sync-nyckel, men när jag fyller i den på plattan så säger den bara att det inte är korrekt, så jag funderar på VAD den vill ha för kod där.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
6/14/13, 11:01 AM
#17

ajdå, ja där kan jag tyvärr inte hjälpa dig då, det skulle behövas på plats-support lör att se vad som går fel där. och du vill väl inte vänta till 4 oktober antar jag 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
6/14/13, 11:07 AM
#18

Kanske det, men jag tror nog jag lyckas lista ut det innan dess😃

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Marinas Mix
5/11/17, 8:38 AM
#19

Den har nu tjänat mig väl i många år, men har nu slutat fungera, den vill inte ladda batteriet, är det värt att lämna in för batteribyte?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
5/11/17, 8:42 PM
#20

Det billigaste jag hittade när jag snabbgooglade på det var 700 spänn, plus frakten för att skicka in den då. Om du har möjlighet att uppgradera till den här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711491 tror jag det är mycket mera prisvärt. Eller om du kan få tag i en bättre beg platta  på blocket eller så om du vill komma billigare undan.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Marinas Mix
5/13/17, 8:17 AM
#21

Tack, jag ringde ett serviceställe och de ville ha 400 för att ge kostnadsförslag och om det "bara" var batteribyte, som behövdes så skulle det gå på 900 till, så det blir nog till att skaffa en ny.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
5/14/17, 3:54 PM
#22

Ja det är nog allt klokast, och då tror jag den jag nämnde kan vara en väldigt lämplig efterträdare 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
5/18/17, 9:21 AM
#23

Kollade på Elgiganten och fann denna Acer. Lagom prisklass i alla fall

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
5/18/17, 1:03 PM
#24

jag kan tyvärr inte alls rekommendera någon att 2017 köpa en platta med bara 1GB RAM. då tror jag du blir tvungen att byta ut den ganska snart och då är det ju inte ett bra köp ekonomiskt. men vilket tak har du, är det en tusing som är max eller hur långt kan du sträcka dig?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
5/18/17, 1:20 PM
#25

För tillfället, så billig som möjligt och lite längre fram en dyrare.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
5/18/17, 1:23 PM
#26

ok, du tänker så - då skulle jag kolla på beg i det här läget om jag var du.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
12/27/17, 3:12 PM
#27

Lämnade in min gamla Samsung, men den gick inte att få igång😭
Men nu har jag fått hem denna istället: Samsung Galaxy Tab E SM-T560😍

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
kissidor
12/27/17, 7:57 PM
#28

oj, lämnade du in den i alla fall - hoppas verkligen du inte behövde betala nån undersökningsavgift 😮

jaha vad tycker du om tab E då 🙂, och vad fick du ge för den? enligt prisjakt finns den bara kvar på några få ställen och kostar då minst 1500, men jag antar att du hittade den billigare på nån utförsäljning? stämmer det att den kör android 4.4? klarar du dig bra med bara 8GB lagring hittills i alla fall?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
12/28/17, 8:03 AM
#29

Jag lämnade in den till en firma här i stan, kissidor, och de testade med diverse saker, bytte batteri och kontakt, men inget fungerade, så jag behövde inte betala. Om de hade lyckats fixa den skulle det ha kostat 550kr.

MAXI har den nya för 1490:-
HMM, inte nu längre, http://www.icahemma.se/surfplatta-galaxy-tab-e-8gb-96-tum-wifi-samsung--p-39052-c-1844.aspx
Jo jag gillar den skarpt, är ganska stor skillnad på 7 och 9,6 tum.
Har ju haft en Lenovo TAB3 Essential, 7 tum sedan i somras.

Ja android 4.4.4.
Lagringen räcker, kör ju bara lite olika spel på den.
Skulle jag behöva mer lagringsutrymme kan jag alltid skaffa ett microSD kort.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
12/28/17, 11:37 AM
#30

Nja sd-kort funkar ju bara att lagra vissa saker på , det var därför jag undrade 🙂. Du kan inte räkna med att kunna flytta appar till minneskortet, det beror på om apputvecklaren valt att det ska fungera. Men vi håller tummarna för att det räcker till då 👍.  Förstår att du saknat en 10-tummare! Jo det var det priset jag såg, men du pratade om en tusing som tak förut så jag trodde du kanske hade fått tag i den billigare 🙂. 

Och vilken tur du hade som hittade en så schysst firma att de ”provreparerade” taben gratis 👍😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
12/28/17, 2:15 PM
#31

Jag har ju min dator hemma, där jag gör det mesta, men vissa spel funkar ju inte på datorn.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
12/28/17, 10:04 PM
#32

Nej som homescapes tex 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
12/29/17, 8:34 AM
#33

Och HayDay och Gardenscapes🤐 Där slank katten ur påsen 😂
Prisklassen jag nämnde förut, var för en tillfällig,som jag skrev och så spara ihop till en lite dyrare på längre sikt och nu har det ju varit jul och det kom lite tillskott i kassan då, jag måste ha varit riktig snäll det senaste året😂

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
1/1/18, 1:15 PM
#34

Javisst ja, de var det ju också, ooops 😃

Det tror jag säkert du har varit 😎

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: