Annons:
Etikettsamsung
Läst 24546 ggr
yoanna
6/6/13, 3:48 PM

Glömt lösen!?

Jag har nyligen börjat använda min samsung galaxy s1, men har glömt lösenordet för att kunna logga in på den. Så hur göra jag för att kunna komma in på den igen. Bryr mig inte om ifall att saker skulle försvinna på den, bara jag kommer in på den… Snabb hjälp mottages! :)

Annons:
kissidor
6/6/13, 4:10 PM
#1

är det google-kontot du syftar på? valde du isf ingen återställningsinformation alls när du första gången skapade ditt google-konto? om du inte gjorde det är det verkligen väldigt svårt och förmodligen helt kört. minns att vi försökte hjälpa en annan tjej med det för några månader sen och rotade fram nån särskild blankett som man skulle fylla i isf och skicka in för manuell hantering av googles support, men jag tror inte hon fick sitt konto återställt ändå. man kan nog tyvärr inte göra så mycket mer i det läget än att skapa ett nytt google-konto, avinstallera sina appar och återinstallera dem på det nya kontot - och dra den lärdomen att man alltid anger en alternativ mailadress för återställning.

eller menar du att du har angett ett lösenord för att låsa upp skärmen? isf får du försöka fabriksåterställa telefonen i recoveryläget, och då försvinner rubbet ja. men hur kommer man in i recoveryläget i samsung galaxy s tro🤔? snabbgooglar lite, testa detta:

  1. Turn the power off. If your Samsung Galaxy S is frozen, pull the battery out and reinsert it
  2. Hold the Volume Down button
  3. Press and release the Power button
  4. You are now presented with a menu that allows for Fastbook, Recovery, Clear Storage, and Simlock
  5. Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
  6. Press and release the Power button
  7. Now simply confirm your decision: Volume Up for YES and Volume Down for NO

If you selected YES, all data including third-party applications will be deleted from the Samsung Galaxy S. Once the wipe is complete, the phone will reboot to its factory fresh state.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: