Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 8527 ggr
Gronstedt
5/10/13, 4:21 PM

Xperia bryter samtal

I min eländliga Xperia bryts samtalen titt och tätt, oavsett vem jag talar med. Är det normalt för eländet?

Annons:
Jonsson9
5/10/13, 9:42 PM
#1

Normalt vet jag inte. Men det kanske finns en logisk förklaring. Börja med att berätta vilken xperia telefon det är du har, eller rättare sagt all relevant information om problemet och telefonen.

Vänlig hälsning, Martin

Gronstedt
5/10/13, 10:31 PM
#2

Modellnr ST27i, Android-version 2.3.7. När man pratar i den så blippar den till och samtalet bryts, det står Samtalet avslutades eller något liknande på skärmen. . Ibland var femte sekund, ibland inte alls på flera dagar. Oavsett nummerman pratar med, oavsett vem som ringt upp.

Snurpan79
5/10/13, 11:34 PM
#3

Är du inomhus eller utomhus när samtalen bryts? Befinner du dig på ett ställe eller rör du på dig? Hur ser täckningen ut när problemen visar sig (2G/3G)?

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Gronstedt
5/11/13, 7:28 AM
#4

Händer både inom- och utomhus, stilla eller i rörelse, med 0 till 4 "pinnar" för signalstyrka, oavsett om jag ställt in för att bara använda 3G eller om den kan växla till 2G, med roaming på eller av. Jag vistas oftast i områden med relativt dålig täckning men inte sämre än att andra telefoner klarar sig bra), så jag vet inte om den skulle göra det lika ofta mitt i stan …

kissidor
5/11/13, 8:36 AM
#5

har du garanti kvar på den? den kom väl bara för nåt år sen har jag för mig. vet tyvärr inget om ditt problem men ser på prisjakt att den tyvärr har ganska dåliga omdömen för allmänna buggigheter och kvalitetsbrister.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
5/11/13, 2:47 PM
#6

Läste lite om mobilen på Swedroid och tydligen fler som har denna typen av problem. Verkar inte bättre än att mobilen har lite bekymmer med att byta mellan 2G och 3G. Skulle råda dig att köra på en modell som klarar sig bra i ditt område för det är inte mycket att göra åt tyvärr.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Gronstedt
5/13/13, 8:21 PM
#7

Min leverantör använder inte 2G, så det kan det inte vara. Och den bryter lika glatt på Kungsportsplatsen i Göteborg som här hemma på vischan. Men nu är eländet i alla fall inlämnat på service. Jag fick ut kontakterna men glömde ta ut kalendern, så nu vet jag inte vad jag håller på med 😭. Jag är säker på att det var NÅGOT jag skulle göra på onsdag … 🤔

kissidor
5/13/13, 8:31 PM
#8

du har inte kalendern synkad med Google-kontot då så du kan kolla den i datorn tex?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gronstedt
5/13/13, 9:44 PM
#9

#8: Nix, så avancerad är jag inte …

kissidor
5/14/13, 6:50 AM
#10

åh men det är inte avancerat alls gronstedt, det är bara att godkänna att google-kontot gör det när du först startar en ny telefon och loggar in med ditt google-konto! eller om du kryssade bort de rutorna då går det förstås att göra det efteråt också. men ok du har redan lämnat in den så denna gång är det isf kört - men jag kan verkligen rekommendera att du låter google-kontot säkerhetskopiera kontakter, kalender mm i framtiden 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: