Annons:
Etikettsamsung
Läst 7281 ggr
Nygammal
2013-05-03 17:06

Vill sova

Hur får jag tyst på plingandet i min Galaxy s3.

Jag vill ändå kunna höra om någon ringer.

Snälla någon hjälp mig innan jag blir 🤪

Annons:
Frosstis
2013-05-03 17:08
#1

inställningar, ljud och knappljud/ljud vid beröring..

kissidor
2013-05-03 17:33
#2

Ladda ner appen silent hours, där har du lösningen på det problemet och mer därtill :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nygammal
2013-05-03 18:01
#3

Tack för hjälpen.

bamse6311
2013-05-03 18:43
#4

Blir säkert bra som #2 kissidor rekommenderar.

På HTC kan man själv reglera hur högt (eller ingen) signal man skall ha för olika typer av meddelande samt ringsignal.

Själv så vill jag ha själva ringsignalen väldigt tyst men när jag sitter och tittar på tv så tycker jag att det är praktiskt när det plingar och något har hänt på FB, Instagram osv så att jag kan gå in och kolla.

Dock så har jag personligen aldrig med mig luren in i sovrummet när jag skall sova. Har den då liggande i något annat rum men ändå med ljudnivån på själva ringsignalen så att jag skall kunna höra om någon ringer.

Hoppas att allt löser sig för dig.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-05-04 23:11
#5

Hade lite bråttom första gången jag läste, och bara förutsatte att det var på nätterna du ville ha tyst på den. Men vill du att de signalerna alltid ska vara tysta så räcker det ju utmärkt med lösningen i #1, då är appen jag rekommenderade överflödig. Men det är ändå en tokbra app :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-05-05 00:15
#6

Finns inte den funktionen redan i telefonerna? Är bombsäker på att jag sett den på min HOX även om jag inte hittar den nu när jag kikade efter den.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
kissidor
2013-05-05 05:31
#7

Snurpan det kan den göra, framförallt är det vanligt i custom roms. Fullt möjligt att HTC valt att lägga in den också men jag har den inte i original firmware i mina samsungar iaf. framförallt så ger dock appen silent hours betydligt fler inställningsmöjligheter än vad jag sett inbyggt i någon rom. Det jag sett där är att man stänger av vissa ljud en viss tid på nätterna men i appen kan du lägga till hur många tidsintervall du vill med olika regler för det. Bra om man jobbar olika skift tex, eller vill ha olika på helgerna, eller som dottern som inte får ha ljudet på under skoltid men som glömmer om hon skulle vara tvungen att alltid sätta på och av det manuellt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: