Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 2175 ggr
Jonsson9
4/24/13, 10:17 PM

Svengelska på Google Play

Jag blir så himla frustrerad och förbannad över att Google Play måste översätta engelska texter till svenska. Jag tänker på apparnas beskrivningar och namn m.m.

Översättningen är OTROLIGT dålig, och man får liksom skumläsa igenom texten för kunna sätta ihop de olika bitarna och förstå hälften av vad de menar. 😡😡😡

Och inte heller har jag lyckats hitta någon inställning där jag kan välja att få allt på engelska istället. Är det någon som vet om det finns en sådan inställning eller finns det fler som känner samma frustration som jag?

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
4/25/13, 11:52 AM
#1

jag vet vad du menar och jag håller med Skrattar. man får väl säga att i ett land som sverige är det en björntjänst de gör en genom att lägga in appbeskrivningarna i översatt skick 😕. men om du går in och tillfälligt byter systemspråk så borde du slippa översättningen, kanske?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ru4real
4/25/13, 1:14 PM
#2

Det är automatiska översättningar. Jag kan hålla med om att svenskan i dem blir jävligt underlig, men går det inte att visa play enbart på engelska? Har inte studerat det tillräckligt noggrant och jag läser sällan hela texten där iaf.

Jonsson9
4/26/13, 10:31 AM
#3

Ett tag hade dom det enbart på engelska har jag för mig, men nu är skitet tillbaks igen. Jag hittar ingen inställning iaf. 🤔

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: