Annons:
Etikettappar
Läst 7962 ggr
Annette
2013-04-24 22:15

Kostar att använda?

Jag har laddat ner Rix FM:s app och undrar om det kostar något att lyssna på den? Vill ju inte gärna lyssna hela dagarna och sedan bli överraskad av en skyhög mobilräkning ;)

Annons:
Jonsson9
2013-04-24 22:18
#1

Det beror ju helt på vilket avtal du har med din mobiloperatör. Har du surf som ingår i avtalet så är det ju på "den surfen du lyssnar". 🙂

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-04-25 11:49
#2

ja precis, det är ju viktigt att du alls har ett abonnemang med en ingående surfmängd - så du inte sitter med nåt avtal som bara är avsett för samtal och mess och får betala 20 spänn per mb eller nåt sånt galet för datatrafiken.

men under förutsättning att du har en ingående mängd datatrafik så tror jag inte det drar så mycket att lyssna på den appen. det kan du ju kolla genom att lyssna några minuter och sen gå in på inställningar/dataanvändning - då ser du hur mycket datatrafik varje app har förbrukat under den dag/de dagar du väljer att titta på 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-04-27 10:30
#3

Undrar i mitt stilla sinne hur länge jag får behålla mitt abonnemang med obegränsad surf men den dagen, den sorgen *ler*.

#Anette, om du gillar att lyssna på musik så kan jag rekommendera TuneIn som är en helt gratis app med en jäkla massa radiostationer runt hela världen.
Den finns både för Android och iPhone.
HÄR länk till appen för android.

Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
2013-04-28 11:45
#4

De flesta har väl obegränsad surf, bara att hastigheten sänks. Menar du att du har obegränsad surf med samma hastighet?

Vänlig hälsning, Martin

bamse6311
2013-04-28 12:56
#5

@#4
Ja det har jag, i och för sig inte supersnabbt men 3 Mb/s och oavsett hur mycket jag använder och den hastigheten sänks inte hur många Gb jag än använder.

Nu finns inte längre det här abonnemanget att teckna men för min del ser det ut så här.
199 kr/mån vilket jag kan ringa för hela summan, 3 000 sms/mån samt alltså obegränsad surf till hela tiden samma hastighet.
Operatör: Telenor.

Inte konstigt att jag gärna vill behålla det abonnemanget men om 10 månader så går den bindningstiden/avtalet ut så då måsta jag kanske ingå ett annat avtal.

Det närmast motsvariga idag är 299 kr/mån men när man då kommer över 3 Gb i surf så kostar det ytterligare 9 kr/dygn.
 

Bästa hälsningar;
Bertil

kissidor
2013-04-28 15:24
#6

det är ju fantastiskt bertil, förstår att du håller fast vid det abonnemanget så länge du får - 3mbps är inte fy skam 🙂. de abonnemang som finns nu med sk fri surf går ju ner på så låg hastighet att de är i stort sett oanvändbara (om man inte väljer att köpa till en viss mängd istället då)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2013-04-28 15:59
#7

#6 kissidor
Visst är det ett jäkligt bra abonnemang men misstänker starkt att Telenor säkert säger upp det när bindningstiden är slut om 10 månader.
Dock så kommer jag inte att säga något så om inte dom själv hör av sig så fortsätter jag med det så länge jag kan.

På 3 MB/s så kan man ju faktiskt både titta på film och annat utan besvär.
Dessutom så är jag ju med min lur uppkopplade hela tiden på facebook, instagram, twitter, aftonbladet, expressen och en jäkla massa annat så det går åt en jäkla massa GB varje månad.

Som jag skrev här ovan så är det närmsta idag det som kostar 299 kr/mån men då ingår bara 3 GB och inte tusan klara jag mig på det på långa vägar.

Får hålla tummarna om 10 månader och se. Dock har jag som väldigt få andra läst avtalet och tänk om att det där står att både jag och Telenor är bundna till detta avtal.
Ja jävlar, i sådana fall behåller jag det naturligtvis.

Det som #4 Jonsson9 skrev om att man kan surfar fritt men att hastigheten sänks tror jag inte heller längre finns i några avtal.
Nu känner jag iofs (ursäkta förkortningen) inte till hur andra operatörer har det men Telenor har alltså det numera att när man har uppnått den mängd data som ingår i avtalet så kostar det 9 kr/dygn.

Well, man får väl hålla både tummar och tår om 10 månader *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-04-28 16:51
#8

jo såna avtal finns det flera operatörer som har bertil, att det står fri eller obegränsad surf, men då sänks hastigheten efter en viss gräns till nåt som inte är direkt användbart annat än för mail eller så. men jag skuttar bara in här tillfälligt medans jag har lite annat jag är upptagen med så jag hinner inte leta upp ett av dem nu som exempel 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-04-28 17:45
#9

#8 kissidor.

Jag har obegränsad surf och alltid hur mycket jag än använder till en hastighet av minst  3MB/sek, det finns alltså inga sådana restrektioner i mitt avtal så att hastigheten skulle eller skall minska efter ett visst antal GB, alltid minst 3 MB/sek hur många GB jag än använder.

Som jag skrev här ovan om du nu har läst så finns inte det abonnemanget kvar längre utan endast det som jag skrev om här ovan ett abonnemang för 299 kr/mån där man endast får 3 GB datormängd och sedan får betala 9 kr/dygn.

Dock så har JAG alltså i 10 månader till på ett abonnemang där jag kan surfa för hur många GB som helst och i samma hastighet av 3 MB/sek hela tiden även om jag skulle göra av med 1 000 GB eller ännu mer per månad, alltid garanterat minst 3 MB/sek.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-04-28 17:51
#10

precis bertil, jag har både läst och fattat så det förstod jag absolut - det var därför jag skrev i #6 att jag förstår att du vill hålla kvar det abonnemanget så länge du kan 🙂.

sen skrev jag i #8 om hur en del abonnemang ser ut nu 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: