Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 8536 ggr
Stephanie
2013-04-03 08:08

Min galaxy vill inte visa en kalender?

Jag använder kalendern i mobilen och har gjort sedan jag köpte den. Det har fungerat utan problem. Jag synkar med googles kalender men nu vill telefonen helt plötsligt inte visa mitt schema som jag prenumererar på? Jag kan välja den bland kalendrar och då fungerar det. Men så fort jag lämnar appen så avmarkerar den kalendern igen!? Det är jättejobbigt eftersom jag inte ser dagens schema i widgeten jag använder, utan måste öppna kalenderappen och sen välja den aktuella kalendern varje gång. Jag har startat om telefonen utan resultat men vet inte riktigt vad jag kan göra mer?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
kissidor
2013-04-03 11:43
#1

du skulle kunna testa att tömma cache och data för appen under inställningar/program. och sen av- och återinstallera den. det händer att detta hjälper för krånglande appar. den har inte nyligen uppdaterats antar jag?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Stephanie
2013-04-29 18:26
#2

Jag blir galen på den här telefonen! 😭 Jag har startat om, deaktiverat kalendern, bytt kalender (samma problem där), installerat om kalender, rensat allt, synkat, installerat om, startat om, aktiverat, deaktiverat osv osv i all oändlighet men det funkar aldrig som det ska!

Idag gjorde jag ett nytt ryck, och hör och häpna - nu sparar den de kalendrar jag sagt ska visas. Dock vill den inte synka istället. 😡 Jag kan se mina kalendrar i telefonen (google kalendrar), men nu synkar den varken till eller från telefonen när jag skapar en ny händelse.

VAAAARFÖR skaffade jag mig en android? 😭 Min iPhone krånglade inte så här mycket på två och ett halvt år, som min galaxy lyckats göra på bara några månader….

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kissidor
2013-04-29 19:15
#3

oj vilken otur du haft Stephanie, ingen av mina androider har krånglat nånting alls sen den första, x10 mini. och det var ju verkligen i androids barndom. visserligen är det ju rimligt att ett mer låst och kontrollerat ekosystem som iOS med bara en enda tillverkare inte ger såna problem som att vissa appar inte funkar med vissa tillverkaranpassningar av vissa androidversioner osv, men en sån sak som synkning av kalendern låter ju skumt att det krånglar. det här schemat du prenumererar på förresten, vad är det för typ av konto? vilken telefon är det du har förresten? och har du försökt med en återställning av hela telefonen, eller är det bara själva kalenderappen du försökt återställa?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-04-29 19:58
#4

#2 Nu tycker jag inte vi ska trycka ner Android på det viset! 😉

Jag har aldrig haft några större problem på 5 år! 😃

Hoppas det löser sig dock!

Vänlig hälsning, Martin

Stephanie
2013-04-29 20:53
#5

En galaxy s3 har jag. Kan dra några fel den haft;

* Laddar ur under natten, trots att laddaren sitter i.

* Ljudet lägger av, så att alarmet inte låter på morgonen

* Vibrerar trots att ljud och vibration är avstängt

* Kalendern vill inte synka, som sagt

* Lika kass batteritid som min iPhone 4 hade i slutet

* Extremt seg, ibland kan det ta säkert 7-8 sekunder för den att bara komma till startskärmen när jag klickar på hemknappen. 

* Programmen hänger sig och stängs ner i tid och otid.

Det är lite av vad den haft för sig sen jag fick den i november🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Jonsson9
2013-04-29 21:22
#6

Heregud, lämna tillbaks måndagsexet! 😃

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2013-04-30 06:12
#7

jösses Stephanie vad i alla glödheta har du fått för nåt 😮! säger som Jonsson, lämna tillbaks måndagsexet. inte vilket måndagsex som helst heller utan måndan efter årets blötaste fest måste de väl ha gjort denna. 

möjligen kan du själv testa med en fabriksåterställning först, eftersom det ändå är det första de kommer att göra på verkstaden. fast det låter inte bara som mjukvaran utan mer nåt med hårdvaran tycker jag, och säkerligen hänger det mesta av det ihop på nåt sätt. men de kommer säkerligen ändå att göra en fabriksåterställning det första de gör på verkstaden.

men vadå, trodde du att allt detta var normalt för en android eller 😮?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Stephanie
2013-05-03 09:33
#8

Hahaha, nu har den hittat på ett nytt hyss verkar det som! 😃 Imorse när jag vaknade av väckarklockan så lät den bara kort, så pass att jag hann vakna av den men den slutade låta direkt. Jag trodde att jag haft handen på den i sömnen och råkat stänga av/snooza när jag ryckte till.

Nu visade det sig att larmet jag ställde igår visst fortfarande var på, så nu ringde väckarklockan igen - och gjorde exakt samma sak trots att den låg bredvid mig på bordet. Dvs, ringa i nån sekund och sen snooza av sig självt.  😛

Tur att jag är lättväckt!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kissidor
2013-05-03 09:56
#9

ja jag kan bara upprepa att det uppenbarligen är nåt kardinalfel på den och att du borde lämna in den, möjligen försöka med fabriksåterställning själv först. den bland iPhoneanvändare florerande myten att det är så här androidtelefoner beter sig är just bara en myt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Stephanie
2013-05-03 10:14
#10

#9 Min android säger inte att det är en myt i alla fall 😃 Men jag ska fabriksåterställa den, jag måste bara kolla upp exakt hur jag gör för att få med allt tillbaka också…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kissidor
2013-05-03 12:13
#11

Den logiken var lite annorlunda :-). "Min telefon är defekt, därmed är det bevisat att alla telefoner med samma operativsystem är defekta", typ. Nåja, lycka till iaf :-). Du får väl fråga om det är nåt specifikt du undrar om hur man backar upp och återställer efteråt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Visper
2013-05-10 17:47
#12

Det finns appar som inte funkar ihop. Då kan batteriet dräneras på ingen tid alls…att stänga av telefonen då ock då är ingen dum förstahjälpen. Min S lll är helt problemfri. Bästa luren ever. Känner inte för att byta. Före denna bytte jag ångra gånger per år.

Stephanie
2013-05-11 00:02
#13

#11 Nä, så sa jag inte. Du sa däremot, i min tråd om hur många dumheter min abdroid har för sig, att det är en myt att android är så. :p Oavsett om det är en myt eller inte så är det så min Android beter sig. #12 Haha, appar som inte fungerar ihop? Vad är det för några?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Visper
2014-04-17 01:32
#14

#13 Har inte varit här på ett tag. Slogs av att den som frågar om råd kanske inte ville ha några…

Stephanie
2014-04-17 12:12
#15

#14 Att jag inte vill ha några råd? Givetvis vill jag ha råd så att jag kan få min telefon att fungera. Framförallt nu när jag varit tvungen att byta tillbaka till den. Tyvärr kan jag inte lita på den alls med alla hyss den har för sig. 

Jag har fått många råd vad jag kan göra med den, men ingenting har funkat. Så jag har till slut fått inse att den nog är ett hopplöst fall den här.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kissidor
2014-04-17 12:22
#16

Men rådet att helt enkelt lämna in den eftersom det var så fullständigt uppenbart att du hade fått ett defekt exemplar då stephanie, vad hände när du gjorde det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Stephanie
2014-04-17 20:46
#17

#16 Jag pratade med min operatör tidigt, innan den här tråden, men den killen avskräckte mig med att om de inte lyckas återskapa felet så måste jag betala undersökningsavgiften. Och eftersom jag dels var helt pank och dels inte själv lyckades återskapa felen bara sådär (de dyker ju upp slumpartat) så vågade jag helt enkelt inte skicka in den. 

I efterhand så borde jag ju förstås ha stått på mig, men det rann ut i sanden och det gick för lång tid för att jag skulle kunna komma och gnälla. Jag är nog lite dålig på att ta konflikter ibland 😐

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

.m.m
2014-04-29 14:05
#18

Är operatören den samma som den du köpt telefonen av? Annars hör man av sig till försäljaren och reklamerar. Jag blir lite provocerad av uttalandet att du ska betala för deras okunskap. Antingen lagar de eller så kompenserar de dig för krånglet. Du ska inte betala ett jota! Var tydlig med att det rör sig om produktionsfel och reklamation och sånt står inte kunden för. Så enkelt är det med den saken, Hänvisa till konsumentköplagen. Gezez, folk alltså. Nånting får mig att tro att din operatör är Telenor eller Tre med det resonemanget… Där är allt kundens fel… Bråkar de så vänd dig till konsumentrådgivaren där du bor. De hjälper dig. Det vore bra om du kunde maila operatören/försäljaren med exakt det du tagit upp med dem först, nämn också deras svar igen och återknyt till när du först märkte fel med telefonen samt när du nämnt det för dem i samtal. Få allt detta på papper,det kan bli avgörande om du har med stolpskott att göra.

Stephanie
2014-04-29 19:20
#19

#18 Det är Tre jag har ja 😉 Men nu är det väl ändå för sent - telefonen är 1,5 år gammal och dessutom tappad med sprucken skärm…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

.m.m
2014-04-29 19:52
#20

Det beror på när första klagomålet förmedlades. :)

Annons:
Stephanie
2014-04-29 19:54
#21

Jag minns inte exakt, men några månader efter att jag fått den tror jag.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

.m.m
2014-04-29 20:01
#22

Då är det det datumet man går efter. Ring konsumentrådgivare och fråga hur du ska gå till väga. Ev kan det bli en anmälan till ARN.

[Sångfågeln752]
2014-04-30 12:21
#23

Det är tydligt att det är ett måndagsexemplar du har fått tag i och borde egentligen ha fått en helt ny telefon istället för att krångla med felen, slippa lämna in och anmäla en massa fel.

Det är bara en jäkla otur att din Android är så här men det är definitivt inget vanligt fenomen för Android så det uttalandet stämmer inte bara för att du råkade få en trasig telefon.

Upp till toppen
Annons: