Annons:
Etikettövriga-tillverkare
Läst 5524 ggr
Amelida
2013-02-28 02:01

Lite info ang Rikomagic mk802III?

Någon som vet någonting ang denna lilla mini dator? Nu tänkter jag på lagg , wifi, 1080p video uppspelning, bild upplösning ovs?

Annons:
kissidor
2013-02-28 08:57
#1

lite specs här svarar väl på ett par av dina frågor ang bildformat etc: http://www.geekbuying.com/item/MK802-III-google-tv-box-RK3066-RAM-1G-ROM-8G-Android-4-1-1----312235.html

sen tror jag att 1GB RAM och 1,6GHz dual core som kör jelly bean räcker mycket väl till, jag har i stort sett identiska prestanda på den MK808 jag köpte och laggig har jag aldrig tyckt att den är. det är väl som vanligt, har du tänkt köra några värstingspel på den så krävs det mer - men för lite surf och mail filmtittande räcker detta utmärkt.

wifit är väl det ständiga och gemensamma sorgebarnet för alla dessa stickor. den jag köpte skulle ha dubbla antenner för att lösa problemet, men det var inte särskilt imponerande i alla fall. nu är det kanske ganska mycket begärt att den ska ha bra anslutning till wifi-routern inne i sovrummet hemma hos oss, men jag har iaf bra mycket bättre anslutning på både telefonen och surfplattan därinne.

funderar själv på att testa denna som har en liten extern antenn: http://www.geekbuying.com/item/1080P-HD-CX-803-Mini-TV-dongle-Android-4-1-2-Google-TV-Box-with-Antenna-Dual-Core-RK3066-1G-4G-White-314266.html

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-02-28 14:15
#2

nja några större spel är väl inte tanken. Tanken är mest att slösurfa och kanske någon stream och så.

Amelida
2013-02-28 14:16
#3

Dock så är jag ganska kräsen med min teknik och vill att det ska fungera ganska nära perfekt.

ru4real
2013-02-28 14:21
#4

Surfa och läsa mail funkar den alldeles utmärkt för. Jag har inte testat att streama saker, till det använder jag min xtreamer kopplat till en nas.

Det jag skall köpa till är trådlöst tangentbord till den, pilligt att styra den m min mobil eller sitta på golvet m vanligt usb-tangentbord. Och en vettig lösning för att enkelt byta då jag saknar fler utgångar på teven. Nästa tv (om jag får råd) skall ha 4 dvi och 2 usb :)

kissidor
2013-02-28 14:24
#5

ja jag kör med vanlig trådlös logitech mus/tangentbordskombo, funkar finfint :). tangentbordet behöver man väl inte så ofta egentligen

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-02-28 16:22
#6

Logitech tagentbort med mus har jag. Så den ska ja anväda :D

Annons:
Amelida
2013-02-28 21:21
#7

Jag får hem min imorgon. Ska försöka göra en recension om den efter att jag provat den lite och så.

kissidor
2013-03-01 09:00
#8

det var snabba ryck, då måste du ha köpt den inrikes alltså. ser fram emot att få höra vad du tycker om den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-01 16:40
#9

Köpte den från Inet.se. Hämtade den idag och satt och lekte lite med den idag innan jobbet. Ska leka mer när jag kommer hem. Han bara installera lite standard appar som jag använder och tycker är kul. Ska leka lite mer med den. Kommer med en recension när jag lekt klart :D. Än så länge är jag nöjd med mitt köp måste jag säga.

kissidor
2013-03-01 17:23
#10

härligt att höra :-). Ja om det inte är nåt direkt fel på den så är det ju en rejält prisvärd liten manick :-D

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-01 23:27
#11

Det ända jag har märkt på den hittills är att den inte sparar klockan och datum efter att jag drar ut strömmen ur den. Blir lite problematiskt eftersom google play kräver att tid och datumet i enheten måste vara i realtid. Jobbigt att ändra tid och datum varje gång man stänger av den med andra ord. Men ska forska på det. Måste vara ett mjukvaru problem som någon måste löst. Återkommer när ja vet mer om detta.

Amelida
2013-03-01 23:28
#12

eller om någon vet så kan nu juh berätta :P :D

Amelida
2013-03-02 00:14
#13

Lustigt nog så kommer inte google chrome och mitt tagentbord överens. Om man tex går in på imdb och ska söka på något i sökrutan så kan man inte skriva med tagentbordet utan man måste skriva med onscreen tagentbordet. Går jag däremot in på den vanliga webbläsaren så funkar det med mitt tagentbord.

BTW för er som vill disabla onscreen tagentbordet så är det bara att ladda ner null keyboad på google play.

Annons:
kissidor
2013-03-02 07:58
#14

Min tappar ju också tiden varje gång strömmen stängs av, men jag har inte tänkt på det som ett problem eftersom den hämtar upp den på nytt varje gång den slås på igen,och innan den hämtat rätt tid är det ändå inget annat som funkar heller. Eller missförstår jag dig Amelida? Tangentbordsproblemet har jag inte haft eftersom jag inte använder Chrome i mina androidenheter, tycker tråkigt nog att den FORTFARANDE laggar alldeles för mycket :-( Och som jag använder min sticka så använder jag inte tangentbordet så värst mycket heller, jag skriver sällan från den utan det är nästan bara filmtittande. Faktiskt så skriver jag helst från telefonen, med swype beta. Tycker det är ett djäkla bekvämt sätt att skriva, och att det är mest lagom yta att swypa på i telefonen. Hoppas iaf att du fortfarande tycker det var en vettig investering :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-03-02 09:08
#15

Där är väl inget batteri i den, så blir ju svårt för den att hålla tiden då? Måste du bryta strömmen till den då?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-03-02 10:22
#16

nej precis, inget batteri. jag låter min strömförsörjas av tevens usb-port, och då blir den iaf på den teven jag använder den i automatiskt strömlös när jag antingen stänger av (standby-läge) eller faktiskt bara byter källa.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ru4real
2013-03-02 11:24
#17

Men som ngn sa, den hämtar ju tid/datum automatiskt vid start. Eller så kan du installera Clock sync som synkar klockan vid omstart; http://bit.ly/Ww44K4

Jonsson9
2013-03-02 19:07
#18

#17 Kräver ju dock root va?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-03-02 20:56
#19

ru4real, det var jag som sa det, och det är inte jag som tycker det är ett problem

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-02 22:58
#20

And tegentbordet så är det egentligen inget problem för mig eftersom jag inte använder det. Ville bara meddela dem som gör det. Ang tiden så är det enligt mig en liten miss att dem inte har fått med ett litet batteri. Men men. Ang clock synk så tror jag att det borde funka att ta ner den även om den kräver root eftersom jag hört att mk802IIIs är rootad fabrikat. Eller har jag fel?

Annons:
kissidor
2013-03-03 08:52
#21

Det stämmer säkert, det är ju väldigt vanligt att kinatillverkade surfplattor har root iaf. Fast på min ena kinaplatta är det lite skumt minst sagt. Root checker säger att den inte har root, och försöker jag installera tex titanium så säger den ifrån att det inte finns root-åtkomst. Men antivirusprogrammet varnar för att det finns root och HBO gick inte att köra på den pga root. Nån som begriper detta, finns det nåt mellanting liksom, där man har högre rättigheter men inte fullt ut?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-03 20:19
#22

Något mellanting känner jag inte till och tror inte finns. Men skumt låter det verkligen. Har du skrivit på swedroid i forumet till din platta för att se va dem säger där?

ru4real
2013-03-04 09:45
#23

När det gäller Riko'n så är den rootad vid köp iaf. Dock finns det ingen switch för att kunna resetta den och komma in i läget för att välja t ex annan boot osv. Eller, det finns en möjlighet att kortsluta den på kretskortet, men då måste man pilla isär den, vilket verkar lite farligt.

kissidor
2013-03-04 10:20
#24

njä du vet amelida det finns ju en uppsjö av kinaplattor med i stort sett identiska specs men av olika tillverkare, så det är nog väldigt svårt att få tag i specifik info för just den jag har. men jag har just inte brytt mig om det heller - plattan använder jag bara till surf och film så jag har inte så höga krav på vad man kan göra med den - skulle nog tom kunna ha en i-pad utan att störa mig på det, hehe 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-05 08:26
#25

Jag måste ta en titt på det där med hbooten. 660kr för att pilla i den är inte farligt. Roligt om man lyckas. Får googla runt lite och se vad jag kan hitta. Kan ta en stund dock. Har inte jätte mycket tid då jag renoverar en lägenhet som jag ska flytta in till i slutet av denna månaden. Men sen så ska jag leka lite extra med den.

Amelida
2013-03-06 22:21
Upp till toppen
Annons: