Annons:
Etikettsamsung
Läst 11931 ggr
Ketang
2/26/13, 6:40 PM

App Backup och Restore?

Jag har en Samsung galaxy s3 och tänker göra en fabriksåterställning. Men jag är lite rädd att bli av med alla mina foton, inställningar för mejl och annat viktigt. Jag har laddat ner appen "App Backup & Restore" och arkiverat alla appar jag har i mobilen. Men hur gör jag för att spara allt det andra?

Och hur hittar jag mina appar som jag sparat efter en återställning? Går jag bara in i play butiken och laddar ner backup appen och hittar mina appar där?

Annons:
kissidor
2/26/13, 7:04 PM
#1

Vilka appar du har och dina wifi - inställningar, dina konton samt kontakter håller ju google reda på. Apparna i alla händelser och det övriga om du godkände att google skulle göra det när du först loggade in på ditt google-konto i telefonen. Inte för alla men för en hel del appar backas dessutom inställningar och liknande data för appen också upp av Google, så att så fort du loggar in på kontot efter återställningen (eller i en ny telefon) och har nätverksanslutning börjar genast alla dina appar hämtas tillbaka, och vissa av dem som sagt tom med sina inställningar. Men sms och din telefonhistorik backas inte upp, så det vet jag inte om appen du laddat ner hanterar. Foton plockar du ju bara över i datorn förstås, om du inte använder Dropbox eller nåt liknande och inte behöver tänka på saken alls :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ketang
2/26/13, 7:57 PM
#2

Jag har Dropbox men är så kass på hur det fungerar :-\

ru4real
2/26/13, 7:59 PM
#3

Dropbox synkar automatiskt dina bilder till en katalog där. Eller den skall iaf göra det, om du har rätt inställningar för den. Mycket smidigt och praktiskt då man inte behöver tänka på backup av bilderna.

Ketang
2/26/13, 8:21 PM
#4

#3 Menar du att mina bilder skickas till Dropbox automatiskt? Det vore ju toppen i så fall!

ru4real
2/26/13, 8:50 PM
#5

Ja, precis. Vet inte vilka inställningar direkt, men det skall funka i den senaste versionen av dropbox. Min synkar alltid via wi-fi, men du kan nog ställa in den att synka över telefon också.

Hittade lite info om det, tyvärr på engelska, men google translate kan nog hjälpa dig om det inte funkar. https://www.dropbox.com/help/289/en

Ketang
2/26/13, 8:58 PM
#6

Tack för hjälpen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: