Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 8371 ggr
Ketang
2/6/13, 8:54 PM

Galaxy s3 snabbmeny?

Jag har en liten blå rundad flik med två streck på som dyker upp på min skärm ibland. Klickar jag på den så fälls den ner en liten bit och där ligger ett par appar. Känns som det skulle vara någon form av genväg. Vissa dagar är den inte där och sen kan den dyka upp rätt som det är! Jag blir galen och vill ha bort den permanent. Är det någon som vet vad det är och hur jag får bort den?

Annons:
Jonsson9
2/7/13, 8:16 PM
#1

Har du möjlighet att ta en screenshot på problemet?

Väldigt svårt att förstå det du förklarar.

Vänlig hälsning, Martin

Ketang
2/7/13, 8:21 PM
#2

Ja absolut! Jag försökte lägga in en bild på det när ja skrev inlägget. Men det funkade inte från mobilen. Ska försöka fixa det från datorn i morgon!

kissidor
2/8/13, 10:53 AM
#3

attans då att ingen som är aktiv här har en s3:a, det är ju helt klart specifikt för den telefonen och möjligen kan jag tänka mig att note II har samma grej.

jag har sett den där menyn på kollegans s3:a, fast han hade flera appar i den och han tyckte den var kanon om jag fattade rätt. det är nog meningen att man ska komma åt den hela tiden när man vill, ditt problem ketang är väl antagligen helt enkelt att du inte vet vad som triggar fram den - antingen det eller så är det nåt fel på din telefon men det verkar mindre sannolikt tycker jag.

jag ska försöka få reda på hur man får fram den, resp inte får fram den när man inte vill, men just nu har jag ingen aning.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ketang
2/8/13, 12:28 PM
#4

Jag har märkt att den tittar fram när jag ska ta en bild med kameran. Men försvinner oftast när jag är klar. Jag stör mig bara på den eftersom den är i vägen. Jag har provat att flytta runt den men beroende på vad jag ska göra så är den i vägen var jag än placerae

Ketang
2/8/13, 12:28 PM
#5

Placerar den skulle det stå. Skriver från mobilen ;-)

Ketang
2/9/13, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så här ser den ut!

Annons:
zoolatri
2/9/13, 7:17 PM
#7

Det är om du ska dela upp skärmen i två, så du tex kan kolla facebook på halva skärmen och youtube på andra halvan. Sätts på/av genom att du håller in back-knappen

Jonsson9
2/10/13, 8:22 PM
#8

Där ser man, det fanns en mycket logisk förklaring. 

Vänlig hälsning, Martin

Ketang
2/10/13, 8:44 PM
#9

Fast jag får det inte att fungera med back knappen. Har försökt få fram den men det går inte. Har hållit in den, dubbel klickat osv utan att det händer något.

zoolatri
2/11/13, 9:49 AM
#10

Då är något fel, för mig räcker det att hålla in knappen ett par-tre sekunder.

zoolatri
2/11/13, 9:52 AM
#11

Tänker vi på samma backknapp? Den längst ner till höger som inte är en riktig knapp utan touchknapp.

Ketang
2/11/13, 10:17 AM
#12

Japp samma touchen knapp ;-)

sofiek90
2/11/13, 9:26 PM
#13

Den kom med en av uppdateringarna, jag tycker den mest är i vägen..

MVH

Sofie

Annons:
annafockstrom
10/7/13, 10:43 AM
#14

Om ni stänger av ''flerafönster'' så försvinner den! :)

[Nathalie62]
10/7/13, 4:03 PM
#15

Ketang, om det inte fungerar med den knappen så är det något som är fel som redan nämnts för det ska funka då eller som annafockstrom skriver, prova bocka av flertalet fönster i inställningarna och se om det blir bättre då.

Ketang
10/7/13, 4:29 PM
#16

#15 Tack för tipset, men jag har fått hjälp sen länge med problemet. Tråden är sen februari ;-)

[Nathalie62]
10/7/13, 4:33 PM
#17

#16, Jag som inte kollade datumet, förlåt för det 😃skönt att problemet löstes.

Upp till toppen
Annons: