Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 10039 ggr
AkaiTsuki
2/4/13, 10:12 PM

Kan inte logga in på google?

Kan inte logga in på google kontot på min HTC Desire, därför kan jag inte använda mina appar som behöver updateras.

Hjälp vad ska jag göra??

//Joanna

Annons:
kissidor
2/5/13, 10:05 AM
#1

berätta lite mer akaitsuki så blir det förhoppningsvis lättare att lista ut vad som trasslar

för det första, började detta nyss eller hur länge har det varit så?

precis vad för fel och när får du? dvs hur försöker du göra och vad kommer det upp för meddelande då?

nåt som hjälper vid många nedladdningsfel från playbutiken är att gå in på inställningar/appar/playbutiken och rensa cache och data, men jag är inte alls säker på att det hjälper här eftersom jag inte vet exakt hur ditt problem ser ut. är det själva inloggningen till google-konto som är problemet så hjälper det nog inte.

men nåt jag skulle testa om det är just själva kontoinloggningen som trasslar: kan du logga in på ditt google-konto från datorn? om det funkar där borde det ju vara i själva telefonen nåt har gått på tok. i såfall skulle jag gå in under inställningar/konton och ta bort google-kontot för att sedan lägga in det på nytt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

AkaiTsuki
2/6/13, 11:01 PM
#2

Jag har inte använt min HTC på ca 2,5 månad, den var inloggad sist men den har varit avstängd sen batteriet tog slut och nu laddade jag den och började spela, efter ett tag ca 30 min kom det ett "error" att jag hade fel version. Alltså måste uppdatera

Försökte gå in på play butik/market då stog det att jag var tvungen att logga in igen. Det försökte jag och det gick inte, prövade alla slags lösen jag kan ha lagt. Det gick inte och då kan jag inte heller uppdatera. Alltså det kommer upp en "gmailkonto" fyll in ditt lösen igen bla bla för att kunna använda play butik

Jag försökte logga in på google på datorn och det gick super men hittade inget om HTCn eller apparna eller några inställningar för det i mobilen.

Det går inte att ta bort kontot utan att alla nerladdade appar försvinner  eller att man tar bort dem före.

//Joanna

Snurpan79
2/7/13, 12:23 AM
#3

#2 Är du säker på att alla nerladdade appar försvinner om du tar bort kontot? Har tagit bort mitt google konto flera gånger när jag krånglat till det lite för mycket för min kära mobil och apparna har legat kvar på mobilen. Ta bort kontot och lägga till det igen har funkat för mig när jag haft likadant problem som du har nu, så jag tror det kan vara lösningen för dig.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2/7/13, 6:57 AM
#4

ok akaitsuki, vad bra - då vet vi nu att det är i telefonen ligger och att det uppstod i samband med en uppdatering. det har hänt mig också nån gång att det blev knas med nåt konto efter en uppdatering, kanske inte just google-kontot men ändå.

och nej, apparna försvinner inte i och med att du tar bort kontot - betalapparna slutar väl fungera den korta stunden och de andra uppdateras ju inte automatiskt just då. men så snart du lagt tillbaka kontot så är ju allt frid och fröjd igen.

du skriver "alla slags lösen jag kan ha lagt" - men eftersom du kom in på google-kontot från datorn så vet du vad du har för lösen så det är inte där problemet ligger - right? eller hade du låtit datorn spara lösenordet så den loggade in utan att du behövde ange det? i såfall kan det ju vara så enkelt att du glömt lösenordet eller kanske användarnamnet. logga i såfall ut från google-kontot på datorn och tryck på länken för att återställa inloggningsinformationen - du har väl angett en e-postadress som det då skickas till.

men annars - om det inte är det - tycker jag som sagt och som snurpan också säger att du helt enkelt tar bort kontot under inställningar/konton och lägger in det igen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

AkaiTsuki
2/8/13, 7:22 PM
#5

Det står dock att dem försvinner :/  Har inga betalappar höhö slösar inte pengar på sådant.

Prövade allt på mobilen innan jag prövade på datorn

Får nog försöka ta bort det då vill inte "återställa mobilen" O grejs men men, nu kan jag har jag inte med mig mobilen och är hemma en hel vecka utan den så får fixa det v 8

//Joanna

kissidor
2/10/13, 9:24 AM
#6

Nej det är lite pyssel med en hel fabriksåterställning, så det gör man ju bara som en sista utväg. Men att tillfälligt ta bort ditt google-konto och lägga tillbaka det är ju väldigt lindrigt i jämförelse, och även om det skulle vara som du tror så är det ju inte värre än att ladda ner dem igen. Du får väl berätta hur det gick när du har din mobil igen och kan fixa med den :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: