Annons:
Etikettroot-custom-roms-utveckling
Läst 5180 ggr
MichaelE
1/23/13, 11:26 AM

Rootat min HTC One S :-D

Jag köpte en HTC One S när den kom en månad innan SGIII och nu under hösten råkade jag halka omkull och krossa skärmen.

Kostnaden för reperation gick på 3500 kr och jag skulle enbart få 1900 från hemförsäkringen. Skrotade telefonen, bytte abonnemang och fick en ny HTC One S för 1000 kr, jag gick med andra ord 900 kr+.

Jag tycker den mobilen är helt underbar, batteriet räcker normalt 1½ dygn och den är snabb i alla lägen. Men, det finns en massa skräp som följer med sen första uppdateringen av den (EA games app på 8 MB). Så nu tog jag beslutet att tills sit roota min Jelly Bean försedda mobil och äntligen blev man av med lite skräp.

Däremot är jag så nöjd med HTC Sense 4+ att jag tänker inte byta ut operativsystemet eller överklocka mobilen.

Är det värt att roota en mobil?

Mitt svar:

Absolut, vet man vad man gör och dessutom har anledning till att göra det så gör man det. Har man inga anledningar så gör man inte det.

Annons:
Jonsson9
1/23/13, 8:27 PM
#1

Härligt att höra att du blev nöjd. :)

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
1/24/13, 10:52 AM
#2

Upptäckte faktiskt att det är riktigt besvärligt att roota en HTC One S, det är mycket som krävs för att få allt att fungera och om det är någon annan här som vill roota sin HTC One S så fråga mig så ska jag guida dig.

Men nöjd är jag, fast jag önskar att jag kunde få ut lite mera RAM, men då måste jag installera CM eller annan rom.

[VSK]
1/29/13, 5:35 AM
#3

Jag skulle vilja roota min S2:a men jag är alldeles för osäker så jag vågar inte ens prova. Jag har fortfarande 10 månader avtal kvar. Betalar 200:- i månaden för telefonen, så det skulle kännas väldigt surt om telefonen blir obrukbar vid rootning och man får betala för telefonen nästan ett år till.

Får se, jag kanske är lite modigare i November Glad

MichaelE
1/29/13, 10:17 AM
#4

#3 Gör man rätt och följer guiderna så är risken ganska låg att man misslyckas.

[VSK]
1/29/13, 10:24 AM
#5

#4

Jo kanske det, men du vet: det är alltid värst den första gången.

Det är som när jag började bygga datorer på 90-talet. Det var typ 3000 jumprar på moderkortet. Gissa om man var nervös varenda gång man skulle starta upp datorn för första gången Skrattande

På den tiden så fick man ju ställa in rätt värden för cpu via jumprar, bland annat volten.

kissidor
1/29/13, 4:51 PM
#6

visst är det så vsk, att det är värst första gången - jösses vad jag bet på fingrarna då Skrattande. men sen har man blivit mer och mer härdad och vill nästan roota allt som rör sig Oskyldig. sgs2 som är en så enormt vanlig telefon finns det ju mycket information om, så den är nog relativt riskfri iofs. men du kanske vill hålla dig tills du fått jb-uppdateringen iaf.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[VSK]
1/29/13, 7:28 PM
#7

#6

Jo jag har faktiskt skjutit på att lära mig roota, dels pga att jag har bindningstid kvar (utifall det går åt pepparn) dels för att Samsung skulle släppa ny mjukvara.

Jag blev faktiskt erbjuden att få hjälp med rootning, men eftersom Samsung skulle släppa nytt, så skippa jag hjälpen med rootning.

Men jag skall erkänna att jag är sjukt nyfiken person. Jag tror jag är lite som dig. Sjukt nervös första gången, men sen kommer säkerheten och nyfikenheten ta över, så jag skulle nog försöka mig på att roota brödrosten ha ha Skrattande

MichaelE
1/29/13, 8:38 PM
#8

Första gången jag rootade behövde jag nästan ta en dusch efteråt. Nu är det som att byta batteri i Brandvarnaren :-)

[VSK]
1/30/13, 1:22 AM
#9

ha ha ha Skrattande

kissidor
1/30/13, 6:56 AM
#10

hehe, härligt att höra att ni fungerar likadant vsk och michael - jag kände mig lite mesig för att jag var så skraj första gången, och lite ansvarslös för att jag är så obekymrad nu Skrattande.

inte omöjligt alls att vi kommer att kunna roota våra brödrostar så småningom Flört, det dyker ju upp androidstyrda grejer på de mest oväntade ställen Glad. om man har en ny volvo kan man ju tex fjärrstyra vissa funktioner i den med en androidapp nu (som visserligen tydligen är otroligt buggig fortfarande, men tanken är ju rätt)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
1/30/13, 8:54 AM
#11

#10 Off-topic, men har du mer info om den appen kissidor? :)

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
1/30/13, 1:57 PM
#13

Jaha det var den du menade, trodde det var nåt annat. :)

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
1/30/13, 2:19 PM
#14

tyvärr jonsson, men det kommer säkert det du hoppades på också så småningom Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[milego]
2/5/13, 6:07 PM
#15

tja MichaelE ! jag är ny på forumet och är en glad ägare utav en HTC ONE S och skulle fråga om du kunde posta tillvägagångsättet att roota en htc one s! det skulle uppskattas väldigt mycket utav mig!

tack på förhand!!

MichaelE
2/5/13, 6:15 PM
#16

Hejsan milego, jag kommer skicka ett PM till dig någon dag framöver om hur man gör.

bamse6311
2/12/13, 6:36 PM
#17

Halloj alla.

Ursäkta en helt okunnig men vad är "roota" för något????

HTC Sensation, android 4.0.3, sence 3.6.

Använder min "lur" mycket på interenet och installerar appar i ett.

När jag installerade F-Secure häromdagen fick jag först gå in på "säkerhet" och godkände tillfälligt det där med att tillåta installation av appar som inte finns på market.

Kommer inte ihåg om det var där som jag såg något om att roota eller det var när jag sedan installerade f-secure.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2/12/13, 9:11 PM
#19

#18

Tackar för länken, skall läsa igenom.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: