Annons:
Etikettappar
Läst 8486 ggr
[RadioMG]
11/24/12, 10:54 PM

Rensa i mobilen...

Hello

Finns det ngt liknande till Android som CCleaner?
Rensar upp från mobilen och tar bort all onödigt skit som bara ligger och tar plats?

Annons:
Jonsson9
11/25/12, 10:22 AM
#1

Var används CCleaner?

Tvekar på att det finns någon sådan app, hur skulle den veta vad den ska ta bort.. Obestämd

Vänlig hälsning, Martin

[RadioMG]
11/25/12, 12:56 PM
#2

Ccleaner används på datorn för att rensa och fixa registret. Otroligt användbart program.

MichaelE
11/25/12, 5:43 PM
#3

Norton Utility & Task killer, den är gratis och rensar caché minnet samt stoppar onödiga appar som är igång. Det håller även koll på din Wifi och 3G användning samt mycket mer. Vill man ha extra funktioner kostar den 70 kr.

[RadioMG]
11/25/12, 5:47 PM
#4

Tack! Har ngt liknande redan, men det är inte det jag är ute efter. Om jag installerar en app och sedan väljer att avinstallera den så finns det alltid filer kvar. Det är en sådan app jag är ute efter som städar upp i mobilen.

För att rensa kör jag med Histry eraser och App to SD (rensar cachen)

MichaelE
11/25/12, 5:58 PM
#5

Det blir enbart på SD-minnet och de mindre bra programmerade apparna tar inte bort dessa filer som de skapar på SD-minnet.

[Nathalie62]
11/25/12, 9:06 PM
#6

History Eraser är något liknande som ccleaner, har hört det ska fungera på ungefär samma sätt och funkar bra.

Annons:
MichaelE
11/26/12, 8:42 AM
#7

#6 Den gör samma sak som den jag angav, dock rensar den även samtalshistorik och meddelanden. Desutom angav TS den i #4.

#4 Android är ett Linuxbaserat operativsystem som inte behöver ccleaner som det finns till Windows. Anledningen till att det finns till Windows är pga att Windows är egentligen sämre utformat operativsystem än Linux. Därmed samlar Windows på sig en massa filer.

[Nathalie62]
11/26/12, 2:40 PM
#8

#7, Okej, jag hade bara hört av andra att det skulle vara något liknande men personligen har jag ingen aning, jag rensar aldrig mobilen själv eller mycket sällan i alla fall för tycker inte det behövs.

ru4real
12/7/12, 1:50 PM
#9

Hej

Nyligen meddlem här.

Men jag håller med TS, jag saknar ngt program/app som kan gå igenom telefonen och ta bort tomma kvarglömda mappar får avinstallerade appar. Inte kanske för att det spelar ngn större roll för systemet, men det är irriterande att ha en bunt mappar utan innehåll eller funktion.

Upp till toppen
Annons: