Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 13393 ggr
Ketang
11/22/12, 3:27 PM

Lägga in nya ord?

Jag har en Samsung Galaxy S3 och fattar verkligen inte hur jag ska kunna lägga in nya ord när jag skriver sms osv. Ord som inte finns i ordboken får jag bokstavera genom mellanslag och sen backa tillbaka. Hopplöst och tar lång tid. Någon som vet hur man gör smidigt?

Annons:
[Nathalie62]
11/22/12, 6:40 PM
#1

Har du det ordinarie tangentbordet eller någon sms app ? Du kan prova att skriva ordet och sen markera det, på så sätt bör det kunna sparas.

Jonsson9
11/22/12, 6:57 PM
#2

#1 Tangentbords-app menar du va? Glad

Vänlig hälsning, Martin

Ketang
11/22/12, 9:17 PM
#3

Jag har det vanliga tangentbordet med siffror. Ingen app. Vet inte hur jag ska göra för att markera ett ord?

[Nathalie62]
11/24/12, 6:17 PM
#4

#3, Markera gör du genom att sätta fingret på ordet, då bör det sparas automtaiskt till nästa gång du använder samma.

kissidor
11/25/12, 3:17 PM
#5

ja med långtryck skulle jag också gissa att det sparas. men ketang jag tror verkligen du skulle få det lättare med ett annat tangentbord, androids inbyggda är ingen höjdare Rynkar på näsan.

swiftkey 3 kan jag varmt rekommendera, gratisversionen kan du testa en vecka tror jag, och har du fastnat för den då så som så många andra kommer du att tycka att de ca 20 kr jag har för mig att den kostar är sjukt välinvesterade pengar Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ketang
11/25/12, 4:04 PM
#6

#5 Jag har ju ett inbyggt tangentbord som liknar swiftkey och jag hatar det. Det var väldigt mycket därför jag direkt ratade iphone för jag tål inte den typen av tangentbord. Så tyvärr, Swiftkey blir det inte :-/

Jag har märkt att nya ord sparas genom att jag markerar dom. Men det är ganska bökigt att skriva nya ord när man måste skriva en bokstav göra ett mellanslag, radera mellanslaget, skriva nästa bokstav osv osv. Finns det inget bättre sätt? På min S2á kunde jag hur enkelt som helst stänga av T9. Men det verkar inte gå på S3án vilket gör mig väldigt frustrerad.

Annons:
kissidor
11/25/12, 6:02 PM
#7

har s3 ett inbyggt som liknar swiftkey Förvånad?? jag trodde det i likhet med s2 med flera samsungar hade swype?? vilket jag iofs tycker ännu lite mer om än swiftkey, men de bygger på två helt olika principer, och jag kan förstå om swype inte passar alla, men jag har ärligt talat lite svårt att föreställa mig vilken typ av skribent som skulle hata swiftkey. så, är du helt hundra på att det är det du har ketang?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ketang
11/25/12, 6:19 PM
#8

Jag menar utseendet. Att det ser ut som ett vanligt data tangentbord. Jag tycker knapparna blir för små och jag gillar inte att det blir så många knappar/tangenter. Funktionen är säkert inte den samma men jag gillar inte att skriva på det.

[Nathalie62]
11/25/12, 8:25 PM
#9

Ketang, då rekommenderar jag smart keyboard, den är gratis men vill man slippa att en ruta dyker upp för jämt så kan man betala 20 kr, jag har den själv och tycker den är superbra, den är lätt att använda.

Som du ser på bilderna så kan man till exempel välja "T9 style" så ser man bokstäverna bra och tydligt och för att lägga till egna ord så bara trycker du på "T9 knappen" och skriver in ordet, markera med fingret och det sparas automatiskt, tryck T9 igen o skriv samma ord så ska du se att ordet finns där, det finns mängder med inställningar som går att anpassa hur man vill ha det, får du problem eller är osäker på något så bara fråga.

Jonsson9
11/25/12, 10:02 PM
#10

#8 Tanken är inte att man måste träffa exakt rätt på varje bokstav då den automatiskt ska hitta det ord du söker ändå och "rätta" dig.

Kanske kan vara en idé att testa. Glad

Vänlig hälsning, Martin

Ketang
11/26/12, 9:17 AM
#11

#9 Tack för tipset! Såg där att jag kan fortsätta att ha "samma" tangentbord även med den appen så den får det nog bli då!

[Nathalie62]
11/26/12, 2:36 PM
#12

#11, Ja det kan man om man vill, jag tycker den är super just för att det finns så många olika alternativ. Lycka till att få det fungera nu Glad

#10, Är det lite mindre svåra ord så hittar den inte rätt automatiskt.

kissidor
11/26/12, 8:25 PM
#13

aha, först nu fattar jag vad det var för sorts tangentbord du ville ha, vad bra att nathalie hade rätta tipset åt dig Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Ketang
11/26/12, 8:47 PM
#14

Ja haha! ;-)

Upp till toppen
Annons: