Annons:
Etikettköpråd
Läst 3668 ggr
DesK
2012-11-07 14:14

Androidlur med slingläge?

Jag är hörselskadad och har ofta svårt att höra när jag snackar i mobiltelefonen. Så nu letar jag efter en mobil med trådlöst så kallat slingläge. Någon som har något tips? Hade tänkt köpa Doros nya smartphone, men den känns för begränsad och tråkig.

Enligt en del amerikanska siter ska HTC One X ha slingläge, men när vi kollade i en butik härhemma så hittade vi inte det. Skärmen på den luren är annars suveränt bra! Glad

Så jag är tacksam för tips, eftersom min nuvarande lur håller på att ge upp.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
kissidor
2012-11-07 14:40
#1

nu får du ha överseende med att jag frågar dumt och kanske rentav missförstår din fråga totalt desK, för jag är okunnig inom detta. men funkar det inte att bara koppla ihop hörapparaten och telefonen med vanlig bluetooth? om du har hörapparat dvs? och om jag inte bara fått för mig att det finns såna hörapparater? eller vad innebär trådlöst slingläge, vad gör telefonen då? antar att man ansluter den trådlöst till nåt men till vad och med vilken överföringsteknik?

Värd på Mobiltelefoner och Android

DesK
2012-11-07 14:48
#2

Det är ingen dum fråga Kissidor! Kanske har du sett att det i vissa offentliga lokaler finns en märkning med ett stiliserat öra? Den visar att man i lokalen kan koppla om sin hörapparat till så kallat slingläge och då hör man talaren direkt i hörisen utan att höra alla störande kringljud i lokalen. Man behöver alltså inte någon annan extra utrustning och ansluter ingenting för detta. Samma teknik finns i vissa telefoner, men långt ifrån i alla.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

kissidor
2012-11-08 16:44
#3

tack då fattar jag lite bättre desK Glad. vad kallas detta på engelska då, ifall man skulle råka snubbla över nåt när man är ute och surfar?

förstår ju att du skulle vilja ha nåt lite roligare än doro… Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-01-22 11:29
#4

Hittade du någon bra telefon som passade dig DesK? :)

Vänlig hälsning, Martin

DesK
2013-01-22 11:39
#5

Ja men den har inte slingläge, men ljudet är mycket bra i den. Du kan läsa om olika lurar som jag har testat, inklusive min nya, inne på Hörelskadade Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Jonsson9
2013-01-22 11:44
#6

Vad kul att du hittade en och är nöjd med den. Synd att det där slingläget inte fungerar i Europa bara. Obestämd

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
DesK
2013-01-22 13:00
#7

Ja visst är det synd! Fattar inte riktigt hur de tänker. Kan väl ändå inte vara så att det finns fler hörselskadade i USA än i Europa Obestämd För övrigt kan jag säga att skärmen är superbra på min HTC One X Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: