Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 10913 ggr
Amandapanda
2012-10-31 16:50

Mobilen laddar inte ner!

Min käre moor har problem med eller sin mobil(Samsung galaxy ll Plus) Varje gång ett program/app ska laddas ner eller ska uppdateras så står den bara och tuggar asså den laddar aldrig ner Har ni någom ide om hur det går att fixas ? Tack på förhand

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-31 17:21
#1

Har ni provat ladda ner med Wifi ?

Amandapanda
2012-10-31 17:29
#2

Japp på och av startat om telefonen flera gånger men inget funkar typ :/ väldigt sällan den laddar ner typ 0.1/1000 och om den gör det måste man vänta i ca 5 timmar

kissidor
2012-10-31 19:16
#3

det funkar alltså finfint med wifit till allt annat, surfning och så?

och gäller detta alla appar eller bara vissa?

och har det alltid varit så här eller när började det? hade hon gjort nån uppdatering precis innan eller så?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amandapanda
2012-10-31 19:21
#4

Allt annat funkar men det är bara apparna och det blev så för någon månad senn typ i början av oktober :/

[Nathalie62]
2012-10-31 20:21
#5

#4, Har detta hänt efter någon uppdatering ? Är det något ni hämtat/laddat ner innan det inträffade ?

Jonsson9
2012-10-31 21:47
#6

Finns det tillräckligt med utrymme till att ladda ner fler appar?

Detta borde visas under inställningar>appar

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2012-11-01 08:16
#7

det verkar enormt osannolikt att utrymmet är ett problem om det är en samsung galaxy s2 din mamma har - den har ju 16GB internminne så om hon inte laddat ner flera väääääldigt tunga spel så borde hon inte vara i närheten av att ha fyllt upp det.

och när jag hade mina första androider så kunde jag definitivt få det problemet, men då fick jag ju också upp en text att jag inte hade tillräckligt med utrymme - vilket ni inte fått vad jag förstår, men det är ju inte fel att ändå kolla hur mycket ledigt utrymme för appar hon har som jonsson föreslår Glad

men du skriver ju egentligen inte att det är en sgs2 hon har när jag läser en gång till noga amandapanda, galaxy 2 plus skriver du och det vet jag inte ens vad det är eller ens om det finns en telefon som heter så Förvånad! en s2 plus finns i chile har jag läst men ingen annanstans än iaf vad jag har läst - så det verkar ju mindre troligt att det är den hon har. galaxy 3 utan s tror jag också det finns en budgetmodell som heter, men jag har aldrig hört talas om en galaxy 2 eller 2+. så kan du vara snäll och kolla upp det amandapanda - exakt vad för telefon är det egentligen din mamma har? det hittar du under inställningar>om telefonen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-11-01 08:37
#8

#7 Visst, men du kan väl inte använda alla de 16 GB till appar/spel?

Vänlig hälsning, Martin

Amandapanda
2012-11-01 08:46
#9

Asså de ända appar hon har är Runkeper, Ngn annan spring app, Wrapp, Facebook och Youtube om den räknas.. Det var vist inte s2 var bara samsung galaxy S plus förlåt att det ställde till problem

Jonsson9
2012-11-01 09:27
#10

Okej, då lär knappast utrymmet vara något problem.

Testa klicka dig in på "Inställningar" > "Appar" > "Google Play Butik".

Tryck sedan "Tvingad avslutning" > "OK".

Och även "Rensa data" > "OK".

Testa sedan att gå in på Google Play igen och försök ladda ner en app.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-11-01 13:43
#11

nej visst nej jonsson det har du ju rätt i - jag glömmer att det bara är nexusen där du kan använda hela utrymmet precis som du vill. ser nu att det bara är 2GB till appar på sgs2 (däremot kan man lägga över det mesta av de flesta spel på sd-kortet om man har ett).

men nu var detta ju ändå ingen sgs2 heller Glad, men sgs+ verkar ha samma utrymme för appar och då bör det som sagt inte vara där skon klämmer eftersom mamman nästan inte har några appar alls.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amandapanda
2012-11-01 16:47
#12

Men vi vill inte tabort allt som är lagrat på den Asså kontakter och andra appar Men vad menaru men rensa data ? Asså just nu är hon på jobbe så jag kan nt riktigt kolla ;//

kissidor
2012-11-01 16:52
#13

ingen fara, du rensar bara data för just appen google play store genom att göra som jonsson föreslår amandapanda Glad. det är ifall det ligger kvar nåt jox där som på nåt vis ställer till det i nedladdningen, det händer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2012-11-02 08:22
#14

#13 Precis, det blir bara som en återställning för just Google Play appen. Ingenting annat, så du behöver inte oroa dig att något annat försvinner. Följ bara anvisningarna noga som jag skrev ovan, så ska det gå bra. Skrattande

Vänlig hälsning, Martin

Amandapanda
2012-11-02 16:35
#15

Fungerar inte :// hur ska vi gööraa ! Måste man åka in och typ reparera eller ngt ? :O

kissidor
2012-11-02 17:13
#16

ja det vete sjutton, har din mamma garanti kvar förresten? och ni får alltså inga som helst felmeddelanden?

men testa dessa också först iaf:

jag har stött på två tips gällande detta problem, tydligen är det flera som haft problem med senaste uppdateringen av play-butiken och då kan det hjälpa att gå tillbaka till en tidigare version. det testar ni genom att gå in på inställningar>program>alla, välj playbutiksappen och sen knappen avinstallera uppdateringar

det andra handlar om inställningar för surf, kolla under inställningar>mobila nätverk>åtkomstpunktnamn, om det står nåt på port och proxy så ska du ta bort det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2012-11-04 10:53
#17

amandapanda hur har det gått, har ni testat nåt av ovanstående Glad?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amandapanda
2012-11-04 13:52
#18

Igår fick min mormors man (inte min morfar asso) kolla på mobilen och så för han är ganska teknisk och såå… Men han hittade inget så jag tror nog att jag ska pröva  ngn av förslagen igen och se om det går bättre…

kissidor
2012-11-04 16:43
#19

ja jag syftar alltså på förslagen i #16, de har tydligen hjälpt flera med samma problem iaf Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-11-05 08:52
#20

Avinstallera uppdateringar låter bra, testa det! Glad

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: