Annons:
Etikettroot-custom-roms-utveckling
Läst 3294 ggr
Jonsson9
10/26/12, 8:18 AM

CM10 - FreeXperia Project - Sony Xperia S

FreeXperia-teamet jobbar på hårt och släpper uppdateringar hela tiden. En av de största som jag blev väldigt glad över är att de nu fått igång HDMI-ut. Har inte testat den senaste (FXP 142) själv än, då jag gick och väntade på att FXP 143 skulle släppas. Nu blir det ingen release på 143:an så snart ska jag köra in 142:an så får vi se vad den går för.

Följ deras framsteg på XDA här

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
10/26/12, 8:32 AM
#1

förstår att du kan ha nytta av det Glad!

de ligger verkligen i de där fristående utvecklingsteamen, riktiga eldsjälar. för de flesta av dem skär väl inte direkt guld med täljkniv på sitt arbete heller, de kanske får lite "ölpengar" då och då genom frivilliga donationer från användare.

möjligen att de som håller på med de allra största romsen som just cyanogen mod och kanske aokp och ett par till drar in lite mer. eller vad tror ni? och trycker ni på donate-knappen ibland och hur mycket ger ni då?

tror ni förresten att de får telefoner från alla tillverkare eller är de dessutom tvungna att köpa in iaf vissa märken? man kan ju tycka att tillverkarna borde vara intresserade av att gynna deras verksamhet! det återstår att se om det blir en ny nexus för mig, det finns vissa dealbreaker specs som inte är bekräftade än (3 dygn, 6 timmar och 28 minuter - men vem räknar Oskyldig?) - men en sak är säker och det är att jag skulle aldrig köpa en lur som inte har stort stöd bland custom rom-utvecklarna.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
10/26/12, 8:48 AM
#2

Ja nu kan man ju koppla sin Playstation 3 kontroll till mobilen, ladda ner nån Nintendo-emulator och lira Super Mario på tv:n! Cool *HURRAY!*

Aldrig donerat till dem, men det ska jag allt ta att göra. Glad

Jag tror säkert de största utvecklarna får telefoner i mellanåt. Sony verkar ju vara väldigt intresserade av att stödja dessa utvecklare och bidra med det dom kan för att utvecklingen ska gå framåt, så det är ett stort plus.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
10/28/12, 8:08 AM
#3

jag brukar ge några dollar då och då, tycker de lätt är värda det för att de gör livet för oss androidägare så mycket enklare och roligare Glad. det blir ju inte mycket från bara mig, men många bäckar små förhoppningsvis!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: