Annons:
Etikettsony
Läst 25654 ggr
Jonsson9
10/25/12, 3:44 PM

Byta batteri på Sony Xperia S

Inte så svårt att byta batteri på Xperia S efter allt! Tungan ute

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Jonsson9
10/25/12, 3:45 PM
#1

Så här kan man också göra Flört

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
10/25/12, 3:47 PM
#2

nä, men inte så lätt heller Tungan ute. men det var väl bra att det gick iaf!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
10/25/12, 4:01 PM
#3

#3 Haha, det där görs ju i ett kick! Flört

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
10/25/12, 4:03 PM
#4

visst serru Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/25/12, 4:05 PM
#5

men det är väl bara att lära sig om man ska ha nästa nexus Rynkar på näsan.

jag brukar komma åt att ladda ganska ofta så det är inte där problemet ligger - men däremot undrar jag hur man ska bete sig i de lägen där telefonen fryser och man alltid löser det snorenkelt genom att rycka batteriet?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
10/25/12, 4:11 PM
#6

Det är ju bara soft-reseta telefonen, behöver man inte klydda med nåt batteri.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
10/25/12, 4:17 PM
#7

mja fast jag menar när den inte svarar på fastboot heller - är det det du menar med soft reset? eller ska man trycka in nåt i det där superlilla hålet bredvid hörlurskontakten?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
10/25/12, 4:22 PM
#8

Hur man gör är olika från olika telefoner. Men en soft reset är bara en omstart av telefonen, har alltid löst mina problem. ;)

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
10/25/12, 4:31 PM
#9

jo fast när den inte svarar på det, det är jag menar. en omstart kan ju inte hjälpa om det inte går att göra den liksom.

fast boot/recovery kommer jag in i genom att hålla nere volym upp och ner samt powerknappen samtidigt, men när den fryst sig riktigt när man håller på och flashar eller nåt och får en död android (du vet liggande med öppen lucka med röd triangel med utropstecken), då är det gammal hederlig batteriryckning som gäller - en både snabb och elegant lösning Flört.

jag undersökte det superlilla hålet förresten men det kan omöjligt vara till för nåt sånt, det är för litet för det.

på s2:an verkar det vara volym upp och power men det vete sjutton vad det kan vara på nexusen, får väl googla lite och testa nästa gång det händer.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/28/12, 8:24 AM
#10

just ja, det skulle jag skriva - efter att jag hade kollat upp det här med soft reset. det var precis som jag trodde, soft reset är inte värt ett s***t i de lägena jag menar utan då är det batteriryckning som gäller.

kollat alla möjliga länkar och alla säger detsamma, inklusive inne på xda. här är ett exempel:

"To soft reset your phone press and hold the Power/Lock button for a 2-3 seconds and the phone will restart. Wait about 10 seconds and then press and hold the Power/Lock button again to restart.

If that doesn't work, then remove the battery. Wait 30 seconds and put the battery back in. Then press the Power/Lock button to turn the phone on."

så det verkar inte direkt lockande att behöva skruva isär telefonen för att komma åt det Obestämd. om de nu inte har konstruerat nexus 4 så att man har nån annan likvärdig nödutgång istället - man får hoppas Pray, men annars får det väl bli note 2 då

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
10/28/12, 10:20 PM
#11

Jag hoppas dom har tänkt på det på nåt sätt iaf. Jag har aldrig haft några problem, tycker den brukar starta om sig själv efter ett tag om den fastnar nån gång.

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
4/1/13, 11:32 AM
#12

Någon som har erfarenhet av "oäkta" batterier?

Har kollat runt på Ebay på tex dessa:

2 x 1850mAh

2 x 1900mAh

1 x 2680mAh

Jag förväntar mig inte att milliamperetimmarna ska stämma med vad man kan vänta sig hos ett kvalitetsbatteri.

Men kanske att det sista på 2680mAh kan hålla lika länge som originalbatteriet som är 1700mAh?

Och tror ni det är säkert? Att man vågar gå runt med ett sådant batteri i fickan? Man kanske får vara lite uppmärksam i början, se vad som händer, om det bli onormalt varmt eller så.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
4/1/13, 3:36 PM
#13

ja det är väl lite riskabelt. jag skulle nog ta det säkra för det osäkra och stå över de batterierna även fast det verkar som att folk kan ha tur och få ett bra också. sen är ju 98,3% som säljaren av det största hade ganska pottig feedback-rating med e-bay-mått mätt. fast å andra sidan är det ju väldigt lite pengar du riskerar, bara nu inte batteriet exploderar eller nåt så är det ju inget att oroa sig för.

däremot har jag ett mugen-batteri på 2000mAh till gnexen (ordinarie batteriet ligger på 1650mAh till den, och det är lite lite). fördelen med det var att det gick in under det vanliga bakstycket. mugen är ju ändå ett känt märke, men det är klart att då är det inte lika mycket billigare heller

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
4/1/13, 10:07 PM
#14

Jag undrar om Mugen möjligen gör batteri till Xperia S. Var kan man hitta deras produkter?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
4/1/13, 10:15 PM
#15

Jonsson det finns säkert på eBay också tex, men de har även egen sida, minns inte adressen men googla mugen så hittar du det lätt :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
4/24/13, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Så, då har jag själv möjlighet att byta batteri i min Xperia S. Det var inte så svårt om man inte har tummen mitt i handen.

Tog mig väl nån timme att såga med en lövsåg och slipa/fila det resterande.

Har också köpt två batteri från Ebay, som jag planerar att testa. Återkommer med resultatet.

Hör av er om ni undrar hur det ska göras!

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
4/24/13, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Andra bilden:

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
4/24/13, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Tredje bilden:

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
4/24/13, 10:38 AM
#19

tror säkert att det var fullt genomförbart för den praktiskt normalbegåvade, men jag måste ändå skratta när jag läste att du har gått på din telefon med en lövsåg Skrattar!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
4/24/13, 10:57 AM
#20

Hahaha, ja det låter inte riktigt klokt hör jag nu. 😉 Men det kan jag väl inte påstå att jag är heller så. 🤪 Men bra blev det!

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
4/24/13, 12:15 PM
#21

självinsikt är alltid bra 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: