Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 3494 ggr
Jonsson9
2012-10-25 07:20

Dolphin-problem

Har nyligen börjat använda dolphin browser som webbläsare. Visst den känns hyffsat snabb, men där är också saker jag inte gillar (eller inte är van vid). Jag har ett märkligt problem när jag surfar just på iFokus. När jag dubbelklickar för att zooma så händer ingenting, och jag tvingas att använda två fingrar till detta. Oerhört enerverande. Jag kör Xperia S, någon mer som har det problemet?

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2012-10-25 08:52
#1

jag varken har sony eller kör dolphin, och just dubbelklickszoomningen funkar både i stock och i chrome för mig. men jag måste säga att det rent allmänt är ett och annat som beter sig konstigt i mobilen på iFokus jämfört med andra webbsidor. (vanliga webbversionen men i mobilen menar jag alltså - inte mobilversionen, den använder man ju bara om man har riktigt kasst nät för stunden)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-10-25 09:02
#2

Tyckte inte mig ha några större problem när jag körde med chrome.

Ibland lyckas jag dubbelklicka för att zooma har jag kommit fram till nu. Det är mycket märkligt.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-10-25 09:25
#3

tja olästa funkar varken i stock eller i chrome för mig.

swype funkar som det ska i chrome men gör inga automatiska mellanslag samt går inte att byta ordet i stock. tyvärr är chrome fortfarande så mycket laggigare än stock att jag använder den bara om jag ska skriva ett låååångt inlägg från telefonen.

smileysarna finns inte tillgängliga vare sig i stock eller chrome.

en konstighet som började för kanske nån månad sen för mig i stock men inte i chrome är att när man gjort några hopp mellan olika inlägg eller sajter så svarar det plötsligt inte längre på enkelklick, utan det går bara med långklick och välj öppna

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2012-10-25 11:12
#4

Jag har inga problem med dubbelklickningen för att zooma, men sen kan det kanske bero på var du klickar. Jag klickar oftast på tomma ytor eller på text, inte bilder och länkar. Jag vet inte om det har nårgot med det att göra. Sedan finns ju Dolphin Browser i flera varianter, Mini, Vanlig och HD. Jag använder den vnalida och det fungerar utmärkt.

Jonsson9
2012-10-25 11:31
#5

Finns HD fortfarande? Det verkar hur som helst fungera lite när det känner för det, ibland börjar den markera text istället för att zooma in. Obestämd

Dock inte märkt några större problem på andra sidor.

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-10-25 12:23
#6

Tyvärr kör jag inte med Dolphin men du kan ju annars testa Opera mobil Jonsson ? Den är suverän på att zooma och denna webbläsare formar all text över hela skärmen, det finns även möjligheter att ändra hur mycket % i texten som ska förstoras/förminskas till exempel.

Annons:
[Nathalie62]
2012-10-25 12:28
#7

#1, Håller med om det, det är ofta iFokus som "bråkar" i sin helhet för det fungerar på många andra sajter, jag använer inte ens deras mobil app Tungan ute

Upp till toppen
Annons: