Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 9518 ggr
Jonsson9
2012-10-22 20:54

Androidmediaspelare för tv:n

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Swedroid.se hade nyligen ett ganska stort test av en Androidmediaspelare för tv-apparater, TizzBird Stick N1.

Det är en liten sticka som man pluggar in direkt i tv:ns HDMI-kontakt för att sedan visa ett Androidgränssnitt på tv:n (smartTV). I testet som Swedroid gjorde kör stickan Android 4.0.

Specifikationer:

  • ARM Cortex A5 med Mali400 GPU
  • Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • 512MB / 1GB RAM, 4GB T-flash
  • 802.11n WiFi
  • Webbläsare med stöd för flash och HTML5
  • Dolby och DTS licens

Läs hela testet här

Officiella hemsidan för TizzBird

Den fick ganska gott betyg av Swedroids testpanel, det enda de tryckte på var WiFi-prestandan då den i mellanåt inte riktigt hängde med vid strömning av lite tyngre filmer.

Vad jag har läst, så har även WiFin fått sig ett antal kängor i olika forum av användare som har testat själva.

Någon här som har testat och kan ge sin bild av dessa mediaspelare som jag tycker dyker upp mer och mer.

Bild från Dustinhome.se

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
MichaelE
2012-10-22 22:29
#1

Om man tycker att 1100 kr är för dyrt så finns denna från Kina för knappt 400 och är den absolut bästa om man läser alla recensionerna samt att den är kraftfullare än den ovanstående.

Dock har jag ingen användning för en sådan, än.

RikoMagic MK802

kissidor
2012-10-22 23:22
#2

ja det var lite lustigt att swedroid gav den såpass bra betyg, och sen översvämmades kommentarerna av åsikter om alla möjliga andra varianter som var både billigare och bättre. men jag vet inte, och jag har ännu inte funderat ut vad jag skulle ha en sådan manick till heller - men jag kommer kanske på det en dag Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-10-23 08:40
#3

#1 Ja där finns väldigt många att välja på. Har själv ingen användning för en då jag har en rejäl HTPC kopplad till tv:n istället. Glad

#2 Har du redan en smart-tv då kissidor? Tungan ute

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-10-23 10:27
#4

nä, men netflix skulle visst gå bra att ta in genom wii:t även om jag inte hunnit testa, och för övrigt hinner jag inte sitta framför tv:n särskilt mycket.

men du som verkar veta lite mer om det jonsson, kan du ge några konkreta exempel på vad du har det till? är det för att surfa och spela roligare med husets största skärm eller finns det andra poänger?

det är klart att ska man titta på svt play tex så sitter man ju skönare i tv-fåtöljen än skrivbordsstolen - men de få gånger jag har tid att titta på tv så brukar de apparaterna vara upptagna av husets övriga tv-tittare så då får man vackert se på det som sänds Tungan ute.

fast kanske… den där som bara kostar 400 pix - varför inte? till det priset kan man ju alltid testa Glad. jag tror jag ska vänta tills jag har lite tid över för att surfa runt och leta omdömen och priser, sen köper jag nog en iaf. vänta nu, hur sjutton gick det här till?!? jag skulle ju inte ha nån! jonsson din lurifax, se nu vad du ställt till med Förvånad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-10-23 10:55
#5

Haha, du måste tänka "allt med Android behöver jag". Så var bara jätteglad och köp. Haha. Flört

Vet inte om du förstod det som att jag hade en Androidsticka, det har jag inte. Jag har en HTPC, det var kanske den du tänkte på?

Jag använder den till att strömma filmer från en "server" i nätverket. Strömma serier från nätet. Titta på sport via Csports.se. Spela, dock inte så mycket. m.m.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-10-23 11:04
#6

haha, nu har du på kort tid lurat på mig den där lampan, granny smith-spelet och nu alltså antagligen även en sån där sticka - hur ska detta sluta Skrattande?

nejdå jag fattade att du inte hade en sticka även om jag inte fattar exakt precis vad det är du har istället - men jag antog att du använde den iaf ungefär som man skulle kunna använda stickan. nu har ju inte vi fast bredband utan mobilt, så några enorma mängder streamande kan inte inte bli aktuellt för oss. men vi har ju förutom de vanliga play-kanalerna tillgång till canal digital GO samt som sagt att jag tänkte testa netflix, så en sån där sticka kanske kunde va nåt ändå, om det som sagt inte kostar mer än så.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2012-10-23 11:17
#7

Haha, min text hypnotiserar dig! Guld i mun

En HTPC är helt enkelt en dator som är kopplad till tv:n.

Jag kör också mobilt bredband, har för mig att jag har typ 100 GB i månaden. Räcker fint för allt det jag sysslar med iaf. Tungan ute

Ja, hade lätt skaffat en själv om jag inte haft HTPC:n.

Du får skriva en liten recension om du får tag i en. Flört

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-10-23 12:11
#8

du ska få igen, jag ska fresta dig att skaffa en nexus Tungan uteSkrattande

okido, vi har 50 eller kanske tom 80 så då kanske det skulle räcka ganska bra för oss också då.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-10-23 13:10
#9

Haha, försök! Flört

Ja det tror jag nog det skulle kunna göra! Glad

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-10-24 07:05
#10

vadårå, 2 GB RAM, 1500 MHz quad core, en skärm som lär ska vara underbar, senaste androidversionen stock först av alla, samt de flesta custom roms görs väl också först till denna - what´s not to like Skrattande?

(skämt åsido, dessa specar är det max 1% tvivel om men det finns andra som är osäkra 5 dagar, 7 timmar och 55 minuter till (fast vem räknar Oskyldig?) och en del av dem kanske inte står på önskelistan direkt. vi får se hur det blir. fastbyggt batteri bla sägs det, men det gör ju inte dig nånting iaf Flört)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-10-24 17:32
#11

Ha ha ha ni är för härliga Skrattande

Jag äger inte ens någon tv så har själv ingen nytta av en sådan Flört

kissidor
2012-10-25 21:21
#12

jahapp, då har man slagit till på en mk808 då Flört, med 1,6GHz dual core, 1 GB RAM, 8GB lagring och jelly bean - är väl bland det vassaste som går att få tag i just nu tror jag, men det har varit stor rusning efter dem så jag räknar inte med att få den särskilt långt före jul

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-10-25 21:39
#13

Härligt att höra! Glad

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2012-10-25 22:12
#14

Kan just tro att du tycker det Jonsson :-P, vad blir det härnäst tro ;-)?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: