Annons:
Etiketttips-trix
Läst 7252 ggr
alicekanin
2012-09-25 17:33

Android surfplatta

Är det någon som har en android surfplatta 9 tumm? Funderar på att ev. ta en på jultidningarna men är den bra? :D

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Annons:
kissidor
2012-09-25 18:12
#1

svårt att säga alicekanin Glad, det finns så många androidplattor. jättebra, ok för sitt pris, och ganska dåliga. min dotter har en 7 tumsplatta av ett kinesiskt märke, så den var ju billig och den skulle jag sätta i kategorin ok för sitt pris tex, och den har vi haft nytta och nöje av båda två.

men det är inte som att vi inte skulle ha överlevt utan den Flört. och jag trodde jag skulle få ha datorn ifred mer när hon fick den, men inteRynkar på näsan! hon spelar hellre minecraft och kollar youtube på datorn och spelar hellre spel från google play på telefonen, surfplattan kommer nästan alltid i sista hand.

men vet du nånting mer om plattan för annars är det omöjligt att uttala sig? antingen om det stod några tekniska data om den eller om det stod precis vad den hette.

och om du sen också talar om vad du använder för mobiltelefon blir det också lättare att gissa om du kommer att bli nöjd med plattan eller inte Flört.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-25 18:16
#2

Den jag har är på 10,1 tumm och tycker det passar mig bra, har du kollat och känt på 9 tumm ? Det är mitt förslag innan du bestämmer dig, det kan man göra på Media Markt där dom har all elektronik igång. Skrattande

alicekanin
2012-09-25 19:54
#3

#2 får åka typ 5-6 il om jag ska komma till media mark men kan kolla på en anna afär kanske.

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

[Nathalie62]
2012-09-25 21:35
#4

#3, Jag vet inte vilka fler butiker som har sådant igång men du kan ju alltid ringa dom och fråga Skrattande

MichaelE
2012-09-26 12:51
#5

Står du ut en månad till så finns Nexus 7 i Sverige.

alicekanin
2012-10-05 16:56
#6

Puttar lite här nu ;)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Annons:
kissidor
2012-10-05 17:28
#7

Alicekanin jag har väntat på att du skulle berätta mer om vad det är för platta för att kunna ge dig bättre råd :-). får jag veta modell eller specifikationer är det lättare att uttala sig om det är en bra platta :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-10-05 21:17
#8

Som kissidor skriver. Vi hjälper dig jättegärna alicekanin. Men vi behöver veta mer om vad det är för en.

Vänlig hälsning, Martin

alicekanin
2012-10-06 07:55
#9

Jag vet inte vad det är för mdell men jag kan länka till jultidningssidan :D

Här

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

MichaelE
2012-10-06 09:04
#10

Satsa på en känd modell.

alicekanin
2012-10-06 09:35
#11

#10 Det är den som man kan ta på jultidningarna så det är antigen den eller ingen typ ;)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Jonsson9
2012-10-06 15:28
#12

Den verkar väl vara helt okej, lite beroende på vad du har tänkt att ha den till.

Men det är ju ingen känd tillverkare (står inte ens tillverkare?). Så kvalitén kan ju vara sådär.

Jag hade som MichaelE skriver satsat på en känd modell.

Kanske kan du spara ihop mer poäng på tidningarna och köpa något annat. Men det är ditt val, har du inte så höga krav så kan nog denna plattan passa dig.

Vänlig hälsning, Martin

alicekanin
2012-10-06 16:51
#13

#12 Nej asså det rä kvalitén som jag orolar mej för. Men asså det är väll typ titta på film och surfa på internet och ladda ner appar som jag vill. Så vetinte hur jag ska göra. Jag vill gärna ha en surfplatta :D

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Annons:
Jonsson9
2012-10-06 17:51
#14

Jag sökte runt lite (speciellt på cpun som ska vara en Rockchip RK3066). Finns många "kina-plattor" som kör med just den. Och jag antar att denna plattan är just en "kina-platta".

Fanns inte så många bilder på fem förlags sida men jag hittade några som var väldigt lika, tänker mest på kamera-placeringen på baksidan.
Kolla in på denna sidan. Hittade dock ingen som matchade exakt med specifikationerna men det finns säkert extremt många olika varianter.

Men om du kan tänka dig att kanske tumma lite grann på kvalitén så skulle säkert den här plattan fungera. Även om jag skulle rekommendera dig att köpa en från en känd tillverkare.

Har man någon slags garanti eller liknande när man "köper" från Fem Förlag?

Bifogat ett klipp som också liknar den plattan.

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
2012-10-06 18:46
#15

Hittade den. Jag vet inte om informationen på Fem Förlag stämmer men det är iaf en PIPO 9.7 - dock nerbantad. Titta på bilderna och jämför med de på Fem Förlag så stämmer de ganska bra överrens, speciellt hur kameran är placerad.

Om man tittar på informationen så stämmer det överrens till punkt och pricka utom GHz och det inbyggda minnet.

Pipo har funnits i 9 år och är ett Taiwanesiskt företag.

Tyvärr är plattan inte värd 2800 kr, då hade det funnits ett märke på den. Den är värd ca 1700 kr!

Så mitt råd till dig:

Om du vill ha den, ta den - men! Räkna med att du kanske inte får uppdateringar, kvalitén kan vara dålig, dvs väldigt plastig och inte stabil.

kissidor
2012-10-07 12:03
#16

ingen värsting såklart men jag tror den är helt ok att ha lite kul med, men som michael säger är den knappast värd de 2800 det står -"kinaplattor" med inget eller relativt okänt märke och de specifikationerna kostar iaf en tusenlapp mindre än så ungefär.

men det är ju i sig ingen anledning att inte ta den om du gärna vill ha en surfplatta och det här är vad som lockar dig mest av de premier du kan få, för jag antar väl att det inte är ett alternativ att hosta upp pengar för att köpa en platta.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2012-10-07 13:23
#17

Vill bara varna dig om Fem Förlag, det finns en risk att du inte får plattan. Den kommer nog vara en populär premie och de har nog inte så många i lager. Så du kan få vänta väldigt länge innan du får den eller så får du en ersättningsvara, vilketsom så är det bättre att du köper/önskar dig en platta. Nexus 7 släpps om fyra dagar.

Jonaflax
2012-10-15 12:08
#18

Min grabb är också sugen på surfplatta (kommer upp i 7-tummaren hos Fem Förlag), men vi gör så att vi tar ut hela förtjänsten i pengar, och köper en platta istället.

Visserligen får jag nog skjuta till en slant om jag inte vill köpa billigast möjliga.
Vi har spanat in Archos gamepad, men den finns inte att köpa än.

Ska bli intressant att se var priset landar på den när den kommer ut. Ska enligt tidigare uppgift bli ca 1300:-

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Jonsson9
2012-10-15 22:08
#19

#18 Det låter klokt Jonaflax. Glad Jag är också väldigt sugen på Archos Gamepad, ska bli kul att se lite fler recensioner på den.

Vänlig hälsning, Martin

flisan708
2012-10-17 09:29
#20

#0 Just nu säljer 24.se en surfplatta för 599 kr. Vet ej om den uppfyller dina krav, men kan vara värt att kolla.

Annons:
alicekanin
2012-10-17 19:03
#21

Har bestämt mej för att inte ta denna …

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

kissidor
2012-10-17 19:20
#22

den hade säkert varit helt ok alicekanin, men jag tror faktiskt det är klokt att inte ta den, du kan nog få bättre valuta för dina intjänade pengar på annat sätt Flört. hoppas du får en surfplatta på det ena eller andra sättet snart och att du blir nöjd med den Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: