Annons:
Etikettappar
Läst 8641 ggr
Anmaja
9/24/12, 12:24 PM

Turf - turfing?

Hej, jag undrar om det är någon som turfar här? Jag hörde om det på Landet runt förra söndagen och tyckte det lät kul så jag tog hem appen och har börjat lite. Det är några i min stad som är rättså aktiva, vilket jag kanske inte kommer att bli, men att bara gå ut/cykla och ta några zoner är kul. Lite spännande att se hur länge jag får behålla dem.

Har sökt på Turf här men ingen har skrivit något om detta tidigare?

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Annons:
Jonsson9
9/24/12, 3:25 PM
#1

Hej Anmaja! Skrattande

Jag har provat på Turf en gång, tyckte det verkade spännande. Jag tog en zon tror jag, mest för att testa. Men det blev inte mer sen.

Är helt klart ett roligt sätt att komma ut och ta sig runt. Kanske ut på en löptur med turfing. (Bara det inte är för långt mellan zonerna Flört)

Men känns som att man måste lägga ganska mycket tid på det för att försvara sina zoner och hålla sin poäng uppe.

Vänlig hälsning, Martin

Anmaja
9/24/12, 4:41 PM
#2

Ja om du/jag vill ligga på topp tar det tid, men jag ser det som en kul grej att komma ut. Kommer att fortsätta. Flört

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Carrolinline
11/22/12, 11:19 PM
#3

Jag har precis laddat ner Turf, verkar roligt :)
Men vad jag stör mig på är att jag ser ingen karta, bara ett rutnät :/ Hade varit lite lättare om man sett på en karta.. :(

Jonsson9
11/23/12, 8:58 AM
#4

En karta ska du väl få fram..
Vilken Android-enhet har du?
Har du GPS och data aktiverat och täckning på de båda?

Vänlig hälsning, Martin

Carrolinline
11/23/12, 1:17 PM
#5

#4 Klantigt av mig för jag lyckades få fram kartan igår kväll, innan var det bara ett konstigt rutmönster :( Men nu e de fixat!

Jonsson9
11/23/12, 3:32 PM
#6

Vad bra! Glad

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
KPD
1/24/13, 9:25 AM
#7

När jag läste om turf för några veckor sedan, bestämde jag mig direkt. Jag, som länge har sett fram emot att nästa vår få fira min gamla Nokias tioårsjubileum, köpte en androidtelefon, och nu har jag så smått blivit beroende. Än så länge kanske det är nyhetens behag, men kul är det.

Jag tar långa promenader och hittar till platser som jag annars skulle ha missat.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Carrolinline
1/24/13, 11:22 AM
#8

Nu under vintern och kylan har jag inte turfat alls, för kallt och för halt att cykla runder.. Men te våren kommer jag att ge mig ut och ta över denna staden :) tycker denna appen är skit kul :D

Anmaja
1/28/13, 9:57 PM
#9

Jag avskyr verkligen att promenera, finns inget tråkigare, men denna vinter är gatorna inte plogade så det går inte att cykla, så vad finns det för val? ;-)

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle/Quiz

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

ettlitetalias
1/30/13, 7:51 PM
#10

Åååh, hittar den inte på engelska google play.. :(

Anmaja
1/31/13, 12:20 PM
#11

Testa här på denna sida då! Glad

Anna

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle/Quiz

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MichaelE
1/31/13, 12:51 PM
#12

Ska prova, kommer erövra halva norrland moahahahaha Skrattande

ettlitetalias
1/31/13, 7:11 PM
#13

#11 Äääh, står bara "this item cannot be installed in your country" när jag försöker Obestämd Vad surt.. Hoppas på att de fixar det snart! Glad

Annons:
Anmaja
1/31/13, 10:08 PM
#14

#12 skrivetav MichaelE - Ja det tycker jag! Glad

#13 skrivetav ettlitetalias - Konstigt. Rynkar på näsan

Anna

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle/Quiz

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

kissidor
2/1/13, 7:00 AM
#15

nej det är faktiskt inte så konstigt anmaja, det är mycket som är regionlåst på google play av olika orsaker - här är det ju uppenbarligen för att den här versionen av appen bara är användbar i sverige rent geografiskt.

ettlitetalias du kan trösta dig med att det är betydligt mer som är oåtkomligt för oss i sverige än för dig i england, men jag skulle väl förmoda att motsvarigheten till den här appen finns i en engelsk version också som finns i din play-butik.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmaja
2/1/13, 12:38 PM
#16

#15 skrivetav kissidor Ok. Förvånad

Anna

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle/Quiz

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MichaelE
2/1/13, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Har nu turfat för första gången, tog hela 6 st zoner under morgonpromenaden med hunden. Fick Advanced Scout tack vare det Skrattande

KPD
2/1/13, 1:13 PM
#18

#15 Turf är störst i Sverige, men finns också i Danmark, Norge, Finland, Nederländerna och Sydkorea. Dessutom finns enstaka zoner i andra länder. Som turist kan man ta någon zon i Berlin eller London t.ex.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

kissidor
2/2/13, 12:16 PM
#19

menar du det KPD Förvånad! jag är verkligen förvånad över att något så populärt inte spritt sig mer - då finns det väl inte nån lokal brittisk motsvarighet ändå då Rynkar på näsan

tycker också det låter kul, men min lilla håla finns nog inte med Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

KPD
2/2/13, 9:55 PM
#20

#19 Om det är en liten håla är risken stor, att den inte finns med, men varje spelare har rätt att lämna tre förslag i månaden. Den som skaffar appen kan alltså föreslå zoner på sin ort, men det ska vara "intressanta" platser som allmänheten har tillträde till. Ett vattentorn, som man kan gå upp till, en vacker utsikt, en bro, en skulptur i en park, en del av ett torg etc. är exempel. Ju fler som turfar på orten, desto lättare är det att få fler zoner. Det vore inte så kul att vara ensam. Att det inte sprider sig snabbare förklaras nog delvis av att appen är gratis, men det krävs en del arbete för att lägga upp nya zoner. På kartan kan man se vilka zoner som finns. De gula har ingen besökt denna omgång. (En ny omgång börjar i morgon söndag.) http://turfgame.com/map


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Anmaja
2/3/13, 2:26 PM
#21

Kronobergs län utmanade oss i Kalmar län nu i januari. Vi har kämpat i fem veckor på varsina håll och idag var vi i mål och Kalmar län vann, men det var på håret. De ledde länge men vi kom ikapp för någon vecka sen och sen har det varit en kamp. Jag har 'kingenin' och sune' som är helt grymma turfare på min sida. Själv heter jag 'snabelanna' av någon konstig anledning, men nått ska man ju heta.

Jag rekommenderar alla som gillar att röra på sig att satsa på detta. Jättekul och lite jobbigt förstås har det varit nu med all snö, isgator, kyla, men det är värt varje sekund i zonerna!

Nu ska jag ta det lite lugnt när tävlingen är över och jag ska satsa på mig själv bara, vill vara bland topp-tre i mitt län.

Anna

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle/Quiz

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MichaelE
2/4/13, 11:49 PM
#22

Har blivit Turfoholic :-) Ligger på femtonde plats i mitt län, dessutom börjar jag må bättre av all denna utevistelse.

Anmaja
2/5/13, 5:25 PM
#23

#22 skrivetav MichaelE Härligt att höra! Lycka till bland zonerna och

tänk på att du har rätt att lägga tre förslag på nya zoner i appen.

Anna

.

Man är aldrig nere med en ballong - Nalle Puh

~ Anmaja - min blogg ~

'Ordordnaren' på Wordfeud/Rumble/Ruzzle/Quiz

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MichaelE
2/28/13, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Har kommit igång så pass bra med turfandet (är bland topp 25 i Västerbotten) så att jag har börjat arbeta på turf-app som gör det lättare för turfare. Mer info: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=55&t=3110

Uppdaterad (kunde ladda upp bild direkt från mobilen)

KPD
3/21/13, 1:52 PM
#25

#24 Intressant! Det var en mycket god idé. Jag har haft samma problem, när jag besöker nya platser. I Lund använder jag bara rutnätet. Dessutom brukar jag inte titta på skärmen då. Jag kollar vilka zoner som är röda. Sedan går jag dit och lyssnar bara på meddelandena.

Ett problem jag har är att zonerna flyttar sig. Ibland är det bara någon meter, men några gånger har det varit så mycket, att jag inte har kunnat ta zonen. Enligt bilden befann jag mig i ett hus på andra sidan gatan.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[VSK]
3/23/13, 11:48 AM
#26

Nån som vill förklara vad turfing är för nåt? 🤔

MichaelE
3/23/13, 3:50 PM
#27

#27 Titta på filmen i #1

Annons:
[VSK]
3/23/13, 7:51 PM
#28

Kan inte se nån film i #1 🤔

MichaelE
3/23/13, 9:10 PM
#29

#28 Länk: http://www.youtube.com/watch?v=dLGtIcNSI0s

Det är ett spel som går ut på att ta zoner från varandra.

Anmaja
3/23/13, 11:32 PM
#30

Här finns en bra förklaring;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Turf 

Här finns också mycket info;

http://turfgame.com/

Här är forumet med bra information i trådarna;

http://forum.turfgame.com/

Anna

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

[etsan]
4/10/13, 9:18 PM
#31

Jag har turf! Tycker det är jättekul :)

Anmaja
4/11/13, 7:11 PM
#32

#31 skrivetav etsan - ja visst är det kul!

Anna

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MichaelE
5/15/13, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Turf Locations, en turfarens bästa vän, har blivit uppdaterat.

Läs mer här

KPD
8/9/13, 12:24 PM
#34

Själv brukar jag printa ut en karta, när jag ska turfa på någon ny ort. Då slipper jag ladda ned kartan i telefonen. Det fungerar bra för mig.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
KPD
9/29/13, 11:35 AM
#35

När den nya omgången startar idag, är det också möjligt att turfa med iPhone, vilket säkert kommer att öka antalet turfare. Hittills har turf endast funnits för Android.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Anmaja
9/29/13, 3:24 PM
#36

Ja hoppas att många laddar hem Turfappen idag för då kommer den att stiga i nedladdningsstatistiken! 😍

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Upp till toppen
Annons: