Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 12163 ggr
Vargafrost
9/16/12, 7:27 PM

Samsung Galaxy S2 laddar ur?

Ställer frågan å min brors vägnar…

Förra sommaren införskaffade min bror sin Samsung Galaxy S2, och nu under sommaren har den fått för sig att ladda ur konstant. Även om den inte är under laddning, så påstår den att den laddas.

Startar man om den så vet man aldrig hur många procent man har kvar, med en omstart kan den hoppa från 49% ner till 12%, och efter nästa omstart hoppa upp till 27%.
Den tycks heller inte få kontakt med någon av datorerna via USB-kabeln om man inte trycker in den ordentligt i mobilen, och håller kvar. Så fort man släpper så tappar den kontakten.

Han misstänker skräp i USB-anslutningen på telefonen.
Rekommenderar ni tryckluft i så fall?

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
kissidor
9/16/12, 7:28 PM
#1

har han ingen garanti kvar på den vargafrost? det låter ju annars som ett sånt ärende

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ketang
9/16/12, 7:33 PM
#2

Jag har samma mobil och min har blivit helt knäpp det sista. Den är ca ett år och när jag drar ur laddaren fortsätter den att säga att batteriet är fullt och att jag kan dra ur laddaren. Den kan också börja pipa så där som den gör när man sätter i laddaren 100 gånger innan den slutar. Sen skriker den efter ström ibland när jag har 50% kvar och tjurar ihop genom att hänga sig.

Jag gjorde en uppdatering som man kan göra själv och efter det blev den lite bättre. Satte i ett nytt batteri också. Men min bror och två av mina vänner har haft exakt samma fel på sina så det är nog ganska vanligt!

Vargafrost
9/16/12, 7:51 PM
#3

#1 Nix, det har han icke. Garantitiden är endast 1 år.

#2 Vad var det för uppdatering du körde? Obestämd

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Jonsson9
9/16/12, 8:36 PM
#4

Verkar helt klart vara nåt allvarligt fel på den. Har den tappats eller fått någon smäll på nåt sätt?

Känns inte som att det skulle kunna vara bara mjukvarurelaterat.

Är det skit i kontakten så kan du ju testa med tryckluft, går väl att se om där är skit i annars?

Vänlig hälsning, Martin

Ketang
9/16/12, 9:20 PM
#5

Man går in i menyn och gör en programuppdatering. Kommer inte exakt ihåg var man går in men det måste gå att googla på! Min brors telefon blev helt bra efter uppdateringen och min är bättre, den dummar sig fortfarande ibland men inte alls så ofta som innan. Men har man aldrig uppdaterar så kommer den nog hålla på att uppdatera sig några gånger för det har kommit ganska mycket nytt!

Vargafrost
9/16/12, 10:32 PM
#6

#4 Den har tappats någon enstaka gång, men inte i samband med att den började krångla.
Jag testade att försöka blåsa ur kontakten själv nu, och då fick den för sig att den laddades. Tungan ute
Känns ju som att det är något vajsing med kontakten…?

#5 Han får inte köra senaste uppdateringen, eftersom han inte kör via wifi. Ska se om vi kan lösa det, så återkommer jag.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
Ketang
9/17/12, 9:28 AM
#7

Det räcker ju med en Internet uppkoppling. Har ni inte mc donalds eller max i närheten ;-) där har dom som man kan koppla upp sig gratis via wifi.

Upp till toppen
Annons: