Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3665 ggr
kissidor
2012-09-12 20:52

Vad tycker ni, har Apple levererat ikväll?

vi skrev ju för ett tag sen i en annan tråd där vi spekulerade i vad patenträttegångarna kan betyda för tex samsung och för android i stort, och då var det total uppslutning kring att hur som helst måste apple leverera rejält med sin iphone 5. tycker ni att de gjorde det?

jag har inte orkat sätta mig in i det supermycket, men nog känns det lite nja.

fast en sak är jag nyfiken på, och det är den där kartappen som påstås springa rundor kring google maps Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2012-09-12 21:20
#1

Tycker det är lite pinsamt faktiskt, om man släpper typ en telefon om året. Hade dom ägnat lite mindre tid i rättssalarna och mer på produktutveckling så kanske dom hade kunnat ge ut nåt bättre. ;) Gör dock inte mig något, Android lirar ändå brallorna av dom.

Apple fanboys tvingas punga upp 6500(!) för att uppgradera till en "4S+".

Skärmen känns sådär, "bara" 4" och upplösningen slår inga rekord.

Baksidan, av aluminium och glas om jag förstod det rätt? Ja.. Det är ju troligen väldigt lättrepat.

8MP-kamera, jaha..

Hörde ett rykte om att det var en två-kärnig processor. Tycker man kan vänta sig en fyr-kärnig vid denna tidpunkt. Dom säger dock att den ska vara "dubbelt så bra" som A5:an.

Att den har 4G LTE är väl en av de få positiva sakerna.

Inget NFC stöd, tror jag nog dom kommer ångra.

Deras nya karttjänst med 3D funktionen fungerar endast i avgränsade områden i USA. Det lär ju drööööja lilla Sverige. ;)

Designen är ju verkligen revolutionerande också. :) (man kan få den i svart OCH vit!)

Nej, jag är inget stort fan av Äpplet. Tungan ute (men det ruttnar faktiskt)

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-09-13 07:11
#2

haha, jaså det var som vanligt då att de bästa godbitarna (kartappen) funkar bara i usa Skrattande (så är det ju föralldel ofta med android också om vi ska vara rättvisa Flört).

LTE gällde väl inte heller sverige till att börja med åtminstone? men det fanns väl visst hopp för framtiden om det, eftersom den släpps med LTE i länder med samma frekvenser som vårt 4G-nät, om jag fattade rätt.

om det stämmer exakt det där med dubbla hastigheten så bör det väl vara en dual-core om 1600 MHz. inget att höja på ögonbrynen för när androidflaggskeppen släpps med quadcore med ungefär samma frekvens, men om vi återigen ska vara rättvisa så säger de ju att samma processorkraft ger mer flyt i iOS eftersom det är ett enklare operativsystem.

just det, den utlovade batteritiden var väl ett av de starkaste korten också - där får androidtillverkarna skärpa till sig faktiskt. jag ser ärligt talat inte fram emot att få snutiga kommentarer från iphoneägare varje gång jag behöver ladda min android framöver Obestämd

således, säkert helt funktionsduglig för de som vant sig vid iphone, och sitter man med iphone 3g, 3gs eller 4 nu är det nog en kick att få byta upp sig till denna, men inte dräglar jag efter den iaf Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-13 12:41
#3

Håller med Jonsson, det är en aning pinsamt att dom lägger så mycket tid i dom där salarna istället för att utveckla produkter och gällande LTE 4G så är det inte så positivt som det hörs eftersom det inte är lika uppbyggt här i sverige så den lär mest gå över till 3g i alla fall. Även det lär alltså dröja innan det funkar klockrent här i sverige.

Vidare tycker jag också en fyr-kärning processor borde vara prioritering vid det här läget.

Jonsson9
2012-09-13 12:49
#4

I storstäderna tycker jag 4G funkar bra dock. Så för mig är det positivt iaf. Om det nu ät rätt version av LTE som fungerar här i sverige.

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-09-13 12:55
#5

#4, Det gjorde det inte här Obestämd vad menar du med "rätt" version av LTE ?

kissidor
2012-09-13 14:10
#6

det har väl iaf bland annat med frekvenser att göra. som tex om ni är så gamla att ni ens kommer ihåg Skrattande den tiden då vi här körde gsm på bara 900/1800 och i usa tror jag endast 1900

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2012-09-13 14:35
#7

Ja precis. Rätt frekvenser menade jag. =)

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-09-13 19:00
#8

Tyst

Upp till toppen
Annons: