Annons:
Etikettroot-custom-roms-utveckling
Läst 3905 ggr
Jonsson9
9/11/12, 8:45 PM

SE X10 mini, rootad & ICS

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade en gammal xperia X10 mini lur liggandes. Minnena från den var seg, slö och bara Android 2.1.

Så det var absolut root dags för att piffa upp den lite. Glad

Först körde jag in MiniCM10 med Jelly Bean 4.1. Var inte helt nöjd med den romen och tyckte inte det flöt riktigt bra.

Efter det testade jag en MiniCM7 med Gingerbread 2.3. Gillade inte alls den romen och upplägget.

Så tredje gången gillt körde jag in MiniCM9 med Ice Cream Sandwich 4.0. Nu blev jag äntligen nöjd! :)
Och vilken skillnad, en betydligt rappare telefon och extremt härligt att slippa Sony Ericssons UI som de använde. Blev som en helt ny telefon och skulle nästan kunna tänka mig att använda den igen om det inte hade varit för den extremt dåliga upplösningen. (240x320) Man har väl blivit lite bortskämd nu när man kört Sony's Xperia S med 720x1280. Tungan ute

Rekommenderar dock er som använder en x10 mini att roota och uppgradera!

Lite bilder följer:

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Jonsson9
9/11/12, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
9/11/12, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 3

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
9/11/12, 8:49 PM
#3

kul Glad! om inte bägge mina x10 mini hade varit stendöda hade jag lätt gjort det!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
9/11/12, 9:00 PM
#4

Ja det blev riktigt bra, en sjysst andralur iaf. Cool

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
9/12/12, 12:38 PM
#5

Fungerar kameran nu? På den tiden jag körde med ICS (vilket jag gjorde innan Nexus Galaxy kom till Sverige) så fungerade inte kameran.

Jonsson9
9/12/12, 1:31 PM
#6

Jajjemen, den fungerar! Tror att allting fungerar faktiskt. Använde denna romen.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: