Annons:
Etiketttips-trix
Läst 7204 ggr
Jonsson9
2012-08-30 19:09

Använd Google Play på datorn

Lättaste sättet att ta sig runt i Google Play är faktiskt via datorn. Loggar man bara in så kan man sedan välja att installera appen direkt till Androidenheten från datorn utan att ens röra enheten.

Själv hade jag ingen aning om detta från början utan kom bara in på deras Google Play sida av en slump.

Du når sidan genom play.google.com.

Eller genom att besöka google.com och klicka på Play högst upp i den svarta raden.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
[Nathalie62]
2012-08-31 23:30
#1

Jag kan nämna att det är mycket praktiskt Tungan ute

ilenna90
2017-04-10 19:47
#2

dum fråga kanske, men finns det nått sätt att använda googleplay-apparna på datorn också? datorn är ju iofs inte en android, men skulle vara kul om det gick eftersom många spel jag tycker om tar så väldigt mycket batteri, och då skulle jag hellre vilja spela direkt på datorn.

kissidor
2017-04-11 06:23
#3

det finns krångliga sätt och som fungerar halvdant kan man väl säga 😃. googla på android apps on windows pc så får du se  om du tycker det verkar vara värt besväret, kommer tyvärr inte ihåg längre vad de olika sätten/programmen för det heter 🙂.

det bästa alternativet annars är om man inte behöver en windows-laptop för avancerade saker att man då istället väljer en chromebook, för de kan köra androidappar inbyggt och på ett ganska välfungerande sätt. (gäller inte alla chromebooks dock)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: