Annons:
Etikettappar
Läst 14709 ggr
Jonsson9
6/15/12, 11:46 AM

Bästa Android-apparna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka appar tycker du är de allra bästa och som du inte kan vara utan?

Länka gärna till https://play.google.com/store direkt så man lätt kan bilda sig en uppfattning om appen.

Som sagt bara appar, inga spel här. Glad

Appar som jag inte kan/vill vara utan:

TeamViewer för fjärrstyrning - Suverän app för fjärrstyrning av datorer, var man än är.

Official XBMC Remote - Kanon om man har en HTPC med XBMC i. Gör mobilen till en fjärrkontroll och lite till.

Eniro SE - Slår upp okända nummer som ringer innan man svarar och kan också slå upp nummer som har ringt efteråt.

Allsvenskan - Bra till att följa de allsvenska matcherna.
Fotbollsstats - Widget som kan visa hela allsvenska tabellen och pågående matcher (som visas på bilden längst ner i detta inlägg).

ASTRO File Manager / Browser - Bästa filhanteraren enligt mig.

AudioManager - Bra att ha som widget och snabbt kunna justera ljudnivåer.

Simply Notes Widget - Widget till att lägga till anteckningar man snabbt behöver göra.

Spotify - En riktigt bra idé, sämre utförd app. En större uppdatering är precis släppt (13/6 -12). Tyvärr så saknar den möjlighet att spela topplistan, att välja var på SD-kortet man har mp3-filer, sortera sin musik m.m.

Fyll nu på listan så vi kan få fina tips från varandra!

Fotbollsstats widget:

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
[Nathalie62]
9/1/12, 12:53 AM
#1

Mina bästa appar är SMS handcent och jag gillar även smart keyboard som jag fortfarande funderar på om jag ska köpa eller inte Tungan ute sen har jag
Väckarklocka xtreme sen gillar jag DS audio också men då måste man ha ett NAS för att få tillgång till den och sist men inte minst Astro file manager

kissidor
9/1/12, 10:25 AM
#2

jag kör go sms istället, vet inte vilken som är bättre men den inbyggda sms-appen gillar jag inte iaf.

min livsviktigaste app är nog swype tangentbord, den finns inte i playbutiken men kan laddas ner här: http://beta.swype.com/ om man inte redan har en förinstallerad version. näst bästa tangentbordet för mig är swiftkey 3, och för de som inte kan sitt qwerty-tangentbord i sömnen passar nog den bäst.

sen har jag bankdroid, swedbank, och bankID - mycket mer kontroll och handlingsfrihet när det gäller ekonomiska transaktioner än så kan man inte ha Glad

som väderapp föredrar jag klart.se

en ficklampsapp är både tryggt och praktiskt, vet inte vilken som är bäst men jag använder den här iaf

spotify har jag också, en av de saker jag verkligen gillar med den är att gå vidare från en låt på en av mina favoritlistor genom att välja "artist", har man hört en bra låt på radio av en artist man inte känner till så mycket är det ett väldigt bra sätt att utforska den artistens musik mer och se om den gjort mer man gillar Glad.

jag vill ha en bättre miniräknare än den inbyggda, dels för fler funktioner och även helt enkelt för att den räknar "rätt" med prioritering. dvs tex 5+4*3 ska bli 17, inte 27. så jag använder realcalc.

men jag såg nu nåt jag inte ens visste, att man tydligen kan välja rpn - "bakvänd polsk notation" Skrattande! jag är lite matte-geek Skäms så den inställningen ska jag nog välja. om inte annat för att göra alla som försöker låna den helt vansinniga Oskyldig.

en enhetsomvandlare är också nåt jag har nytta av ibland och då använder jag convert pad

jag håller koll på yahoo och gmail i mobilen förstås, de apparna kunde ju vara bättre men det är iaf nåt man har nytta av. samma sak med dotterns hotmail (men den får hon hålla reda på själv nu när hon fick en ny lur i födelsedagspresent).

din väckarklocka extreme som du tipsade om nathalie fastnade jag också för, man måste ju gilla den genialiska inställningsmöjligheten att man måste svara rätt på mattetal för att få snooza Skrattande!

sist men inte minst av de bra att ha-appar jag vill lyfta fram så använder jag out of milk inköpslista. bäst är det om man kan få den man delar hem och kylskåp med att ladda ner appen också, för då kan man dela inköpslistorna med varann ifall den ena helt plötsligt ska in i affären och undrar vad som fattas.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
9/1/12, 10:53 AM
#3

Vill lägga till lite fler appar till min lista:

AirDroid - Ett grymt program som trådlöst över WiFi kopplar din Androidenhet till datorn. Du navigerar i enheten direkt genom din favorit webbläsare och inget program behöver installeras på datorn. 
Funktioner så som att tanka upp/ner saker till telefonen, visa bilder/filmer/sms/filer, skriva sms på datorn.
Helt enkelt ett kanon sätt att ha kontroll på sin enhet!

Ultimate Custom Clock Widget (UCCW) - Riktigt snygg klockwidget, som man själv kan justera och designa till det oändliga. Lite pilligt, men man får det som man vill ha det, snyggt!

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
9/1/12, 4:00 PM
#4

#2, Ja den väckarklockan är super Skrattande

#3, Den AirDroid ska jag nog kolla in tror jag, verkar ju mycket smidigt.

MissInAction
9/1/12, 5:48 PM
#5

Ja utöver några som redan har nämts så vill jag inte vara utan dessa Cool

Harry Potter Spells som det Harry Potter-fan jag är Flört Detta är inget spel, utan en app där alla formlerna finns beskrivna med namn och funktion.[

TripAdvisor](https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripadvisor.tripadvisor&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS50cmlwYWR2aXNvci50cmlwYWR2aXNvciJd "TripAdvisor") har jag använt väldigt mycket, för att till exempel hitta restauranger, smidigaste resvägen eller bra boende. [

Dropbox](https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropbox.android&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5kcm9wYm94LmFuZHJvaWQiXQ.. "Dropbox") med funktionen att den laddar upp alla bilder tagna med mobilkameran, på min stationära dator, så jag har dem på tre olika ställen Glad

ES Filutforskare blev det för när jag testade Astro så var den extreme buggig, och jag har vant mig vid ES.

Blogger är väldigt smidigt när man är ute på vift och vill blogga.

Google Sky Map då jag vill hålla koll på och lära mig stjärnhimlen.

Google Translate tycker jag är smidigt när jag behöver översätta ord.

WomanLog Calendar för att hålla koll på menscyklen och hur man mår.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anna
9/3/12, 8:02 PM
#6

Förutom de självklara Instagram, Facebook och Tumblr (sociala medier) klarar jag mig inte utan:

Dropbox, som låter dig dela bilder, filer och dokument mellan alla dina
datorer/telefoner. Det du sparar i din Dropbox-katalog finns alltså sedan på alla dina elektroniker vilket är otroligt smidigt.

Translate, har amerikansk pojkvän och bor just nu med honom i Kalifornien. Försvinner ett ord plötsligt ur vokabuläret går det snabbt att hitta det igen :)

Wordpress, för att kunna uppdatera och hålla koll på mina webbsidor från mobilen.

Do It Tomorrow, en att-göra-lista med en “skjuta fram“-funktion. Perfekt för mig, som är expert på att just skjuta fram saker…

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
MichaelE
9/3/12, 8:18 PM
#7

ES Filutforskaren, ett måste ifall man vill hålla koll på alla filerna på mobilen. Ett stort plus är att den fungerar tillsammans med DropBox, Box,. Jag använder denna även till att komma åt min nätverkshårddisk genom vårt trådlösa nätverk och ftp när jag inte är hemma. Kommer även åt ftp på mitt webbhotell.

Dolphin Browser, är nog bland de bästa webbläarna som finns därute. Klarar flash och zoomar automatiskt in ifall man "dubbel-touchar" på skärmen. Har flertalet användbara plugins. Anpassar även textflödet efter skärmen, vilket gör att man behöver bara scrolla upp-och-ned och inte i sidleds.

Hide Caller ID, en mycket bra app ifall man vill att enbart de som finns i kontaktlistan ska kunna se att det är jag som ringer medan numret är dolt för alla andra.

iDisplay, inte världens nödvändigaste app men väldigt bra ifall man behöver en extra skärm till datorn.

Norton Utilities & Task Killer, när du vill rensa cache minnet, döda appar eller avinstallera eller ha koll på batteriet. Denna allt-i-allo app är ett måste om man vill förlänga batteriet och hålla prestandan på topp.

Pulse News, ett måste om man ska hålla koll på det senaste inom Android, data, spel eller rentav vanliga nyheter.

Skulle kunna skriva upp tio stycken till men det får jag ta en annan gång.Skrattande

[Nathalie62]
9/3/12, 8:37 PM
#8

#7, Har hört en del negativt om dom task killer, är den verkligen bra och finns den på svenska ? Norton Utilities & Task Killer

MichaelE
9/3/12, 8:43 PM
#9

#8 Nej, den är på engelska men ändp lättförståelig. Jo jag har också hört om task killers, men ibland är man tvungen att ta dö på visa appar - speciellt om de slutar fungera.

Största anledningen till att man behöver task killers är att 95% av alla appar är så pass dåligt skapta att när man "stänger" dem så sätter man bara appen i bakgrunden och tuggar minne.

ES Filutforskaren är ett bra exempel på en app som verkligen stänger ned sig vid avslut.

Facebook är ett exempel på en dålig app som inte har den funktionen.

Just att Nortons version är bra är pga alla de andra funktionerna som finns, du kan kolla beterritemperaturen, hur mycket minne du har etc. helt klart värt att prova!

[Nathalie62]
9/3/12, 8:55 PM
#10

#9, Okei, som det är nu så startar dom ju igen fast man stängt av en del av apparna och som man inte ens haft igång så det är rätt irriterande, stänger man av dom så ska dom ju också vara avstängda Obestämd

kissidor
9/3/12, 9:01 PM
#11

att en del appar insisterar på att vara öppna hela tiden och öppnar sig igen kan man nog inte såga task killers-apparna för, jag tycker iaf att de gör nytta för de appar som de lyckas ta kål på. jag använder easy task killer och gillar den bättre än de andra jag provat, men jag vet inte vilken som är den bästa

jag hade fel om out of milk, det var smidigare än jag trodde och sambon som är konservativ och appvägrare behöver inte ladda ner den för att få listan, man bara klickar iväg den som sms till honom Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
9/3/12, 9:17 PM
#12

#11 Går man till "avsluta Ram" på telefonen så startar dom likförbaskat ändå och det står att man ska använda tillbaka knappen för att avsluta dom helt men det gör dom inte, jag tror inte det är någon task killer he he. Ska kolla på easy task killer också

Anna
9/3/12, 10:26 PM
#13

Glömde ju min favorit!

WhatsApp, gratis SMS världen över. Viktigt nu när jag bor i USA och även viktigt när jag är hemma i Sverige och vill hålla kontakt med mina vänner och min pojkvän här i USA. Med WhatsApp smsar man alltså inte via telefonnummer utan över WiFi/3G, vilket gör att det är helt gratis.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
MichaelE
9/3/12, 10:45 PM
#14

#13 Den typen av apptjänster som operatörerna i Sverige vill få bort. Enda gången det är tillåtet att använda av dessa tjänster är ifall man har operatörernas dyraste abonnemang.

kissidor
9/3/12, 10:49 PM
#15

#13, önskar bara det kunde finnas en sån app som inte var beroende av att mottagaren hade samma

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anna
9/3/12, 10:57 PM
#16

#14 Visst. Men rent spontant fungerar ju WhatsApp (och liknande appar) på samma sätt som t.ex meddelandefunktionen över Facebook eller Skype och dylikt. Om inte WhatsApp fanns skulle jag fortfarande kunna prata gratis med alla mina vänner utan att använda normala SMS. Och jag ser inte hur operatörer ska kunna få stopp på varje litet sätt att skicka gratis meddelanden till varandra. WhatsApp är ju helt enkelt en meddelandefunktion (likt så många andra) som fått ett utseende som gör att det kan ersätta SMS.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MichaelE
9/3/12, 11:03 PM
#17

#16 Det är snarare Skype etc som de blockar, vad de gör med WhatsApp vet jag inte.

Upp till toppen
Annons: