Annons:
Etikettspel
Läst 6561 ggr
Jonsson9
2012-06-14 23:28

Speltips "Gunman Clive"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sen kom västern spelet "Gunman Clive" till Google Play.

Jag fick nys om att det var ett svenskutvecklat spel av en Bertil Hörberg och var tvungen att testa det!

Länk till spelet på Google Play

Länk till spelets officiella hemsida

Det är ett härligt klassiskt 2D-spel, dock med lite djup.
Det går ut på att rädda en flicka som i början av spelet blir bortrövad. För att göra detta måste man ta sig igenom ett antal banor med "badguys" och skenande djur. Till sin hjälp har man en uppgraderingsbar pistol och oändligt med ammunition.

Min första tanke, efter att testat köra Super Mario i Nintendo emulator, hur kommer kontrollerna fungera? Då det kan vara svårt att veta exakt var man ska trycka på skärmen i hektiska spelsekvenser.
Men jag blev glatt överraskad! Kontrollerna var helt underbara, då själva styrplattan följer med fingret om man inte skulle lyckas träffa exakt på den. Tror inte jag missade knapparna mer än jag skulle göra med riktiga fysiska knappar.

Spelet är i en skissad stil och nästan bara i bruna kulörer. Så det är lätt att känna igen spelet!

Man fångas snabbt in i spelet och de många olika momenten, tajmade hopp, vagnåkning på räls i en gruv, duckandes på en raket i rymden.

Bossarna man får möta i slutet av varje "värld" är roliga och lagom krävande. Även om jag inte lyckats klara den sista än. Blir man skjuten för många gånger får man börja om nivån från början.

Spelet kostar några få kronor (ca 15kr), men är definitivt värt det!

Gunman Clive blev även utsett till "Veckans guldkorn" på Aftonbladets spelsajt, den 30 april 2012.

Har du spelat Gunman Clive, och vad tyckte du?

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: